Mijn OV Chipkaart checkt niet in, hoe los ik dit op? (Zie beschrijving)

Ik heb sinds een korte tijd een persoonlijke OV-Chipkaart. Nu heb ik het automatisch opladen geactiveerd met telkens 10 euro. Als ik echter incheck op het station krijg ik het rode schermpje. Ik heb op mijn OV Chipkaart nu €10,- staan. Kan iemand mij helpen zodat deze wel werkt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je moet reizen met de trein activeren op je OV-chipkaart. Daarnaast moet je minimaal €20,- op je OV hebben staan. Laad hem dus op met minimaal €20,- en laad reizen met de trein op je OV kaart. Dit kun je doen via hun website en daarna moet je dit activeren via een automaat op het station. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zag inderdaad de tabel voor de minimum saldo's die je erop moet zetten. Alleen het reizen met trein kan ik nergens vinden. Ik heb er nu 20 euro op staan en automatisch opladen staat aan. Kan ik nu vooruit in trein of bus, of moet ik inderdaad nog iets anders opladen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U dient nu alleen nog uw OV-chipkaart voor de kaartlezer van een kaartjesautomaat te houden. Hier kunt u ook uw saldo e.d. zien en bijhouden. In het menu kunt u er ook voor kiezen om met NS te reizen (standaard is dit 2e klas). Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Goede uitleg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart Daar kun je het allemaal nalezen. Behalve die minimaal €20,- moet je ook reizen met NS op je kaart activeren. Kan via de site van NS (en daarna bevestigen/ophalen aan de kaartautomaat).