is het mogelijk om een spijker te gebruiken als breekpen voor je schroef van je buitenboordmotor ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1.4K

Antwoorden (4)

Zou ik niet doen want het ijzer van een spijker is veel zachter als het staal van een breekpen.
Een breekpen wordt getest op een bepaalde sterkte.
Een spijker zal dan ook met veel minder kracht breken of zelfs alleen buigen en niet breken.
Geen goed idee dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen originele voorhanden hebt is 'n spijker een goede (tussen)oplossing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nood breekt wet ! Ja , haal je een echte break pen ! Of ga naar de ijzer winkel en haal een split pen ! Zelfde pen alleen andere prijs . Let wel op de hardheid en ja evt roest vrij ;) succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, als je niks anders hebt kan dat, maar realiseer je wel, als je wat raakt, dat dan je staartstuk aan barrels kan gaan, wat een hoop kost om te maken.
dus snel een originele breekpen erin.