Waarom zijn die prachtige V6 406 coupe's rond 1998/1999 maar ±4000 euro?

Destijds was ie zo'n 95.000 euro. Nu nog geen tiende meer van dat!
Ok, de km. standen zijn hoog, maar dat moet tegenwoordig best kunnen. Verder zien ze er nog als nieuw uit.
Is 't louter omdat de benzine zo duur is? (Ze slurpen wel natuurlijk.)

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/zoekresultaten.htm?sortering=DEFAULT&merken=Peugeot&modellen=406&carrosserieAuto=COUPE&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&dealerTypes=ZAKELIJKPARTICULIER&paginaNummer=1

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

gulden kan niet kloppen euro's waren er nog niet
In euro's denk ik 43.000 tot 44.000

Deze auto is al meer dan 10 jaar oud. als hij nog 4000 kost heb je dus als hij 10 jaar oud is goedkoop gereden 4.000 per jaar afschrijving goedkoop voor zo een auto.
nu is dat niet helemaal waar want de eerste jaren schrijf je het meeste af.

Toegevoegd na 9 minuten:
kan gebeuren he
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Franse auto's hebben de gewoonte dat de "afschrijving" erg hoog is. Alle franse auto's zijn tweede hands relatief goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn ze dan relatief slecht of is onderhoud relatief duur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen zij ze meer dan hun geld waard is. Het is meer een erfenis uit oude tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het geen erfenis uit oude tijden noemen. Peugeot heeft tot begin jaren 80 geweldige auto's gemaakt. De 504 is pas sinds kort uit productie, weten niet veel mensen maar echt waar.
Sinds de jaren 80 zijn het middelmatige auto's met matige bouwkwaliteit en afwerking.
Kijk maar eens hoeveel 504's er op de wereld nog zijn en hoe weinig 505's. De 607 is een rampenbak etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 504 pas sinds kort uit de productie ??? vertel !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht in Zuid-Amerika of Afrika.
Hallo mmm,

Ze zijn echt prachtig om te zien!
Ondanks zijn mooie lijnen is dit model nooit echt aangeslagen.

Ook in de 2ehands markt is hij niet erg geliefd,omdat een coupé een auto is die vooral gericht is op het jonge publiek.
En die hebben( zeker de beginnende automobilist) geen trek in hoge brandstofkosten, en hoge wegenbelasting ,meer verzekering e.d.

Een vierdeurs 406 is ondanks dat hij minder mooi is meer geliefd, omdat daar een breder publiek is.

Verder vind ik "maar 4000 euro"een hele normale prijs voor een auto van 11/12 jaar.
BMW 325 coupé en soortgelijke auto's uit deze jaren zitten rond dezelfde prijsklasse.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stond op 't verkeerde been met de prijs - ik las ergens 95 mille. Echter, dat waren guldens en geen euro's weet ik nu :).
Enfin... De 406 coupe is mooier dan de 325 ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
406 coupe is de mooiste in deze prijsklasse!
Ik wou alleen uitleggen dat de meeste coupé's in deze klasse van deze bouwjaren zo geprijsd zijn :)
paulus811
13 jaar geleden
Een 325 is wel tig keer beter en ook een zescilinder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar redeneer eens mee: stel, hij is 3x beter. Dan zit je dus ook 3x langer vast aan een lelijke bak... ;). (Uiteraard is dat persoonlijk.)
De BMW's vond ik trouwens mooier rond ±1989.
paulus811
13 jaar geleden
Het is allemaal persoonlijk, maar ik zie 10x liever een BMW coupe dan een peugeot coupe. Ook binnen is de afwerking stukken beter. Je moet wel een net exemplaar nemen in een nette kleur (zilver vind ik mooi), zonder opsmuk. En een van 2001 of later, want in dat jaar zijn de zescilinders verbeterd en hebben ze meer pk gekregen. Maar al mijn reclame helpt niets als je een peugeot mooier vindt, zoals ik zei is dat persoonlijk en ook zeker geen slechte koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn beide gewoon erg mooi !
Helaas is de 325 bestempeld als "aso"bak door bepaalde groepen die ik niet zal noemen..
Ik zie persoonlijk liever een klant in een 406 coupé komen dan met een 325 ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als 't een bloedmooie jongedame is in die 325? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha , bij een mooie dame gaat altijd de rode loper uit ;)
Al komt ze in een lelijke eend!
Omdat een Peugeot er best leuk kan uitzien maar verder gaat het niet echt.
Echt snel zijn ze niet, of je moet niets gewend zijn. Er zijn er best veel te koop. Ze slurpen veel en zoals ik al schreef zijn de prestaties niet in verhouding tot dit zuipgedrag. Ze hebben een niet echt hoogstaand interieur, niet qua vormgeving en niet qua afwerking. Stuurgedrag en weggedrag zijn zuiver comfort, totaal niet sportief.
Een hoop dingen maken het tot een muurbloempje.
De 504 was de laatste echte Peugeot, na 1982 is er buiten de 205 GTI niet veel soeps meer op de markt gekomen.

Nu is het ook zo dat veel van z'n toenmalige concurrenten ook niet veel meer opbrengen. 4 mille voor een auto van 12 jaar oud is niet veel maar bekijk het eens zo:

Nieuw misschien 85.000 Gulden. Na 12 jaar en 150.000km nog waard 10.000 Gulden. Ik vraag me af of je er 10K Gulden voor had gekregen als we de Euro niet hadden gehad, ik denk het niet.
Er zijn (goedkopere aparte) auto's die door de Gulden naar Euro bijna geen afschrijving hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Mmm;

Dat komt simpelweg omdat die auto's nieuw voor de meeste mensen gewoon te duur waren. Weliswaar completer, mooier en vaak minstens zo goed presterend als vergelijkbare auto's van de bekende 'premium'-merken, maar niet met de waardevastheid van de bekende (duitsche) merken. En omdat veel mensen het niet aandurfden zijn er te weinig van verkocht en is de vraag naar gebruikte exemplaren ook niet groot. Met alle gevolgen voor de prijs. Peugeot verstaat de kunst van goede onderstellen al jaren, de motoren staan als vrij probleemloos bekend en met name de 406 Coupé is een schitterend ontwerp, een echt Pinifarina bovendien. Nu een mooi exemplaar kopen en vertroetelen garandeert je op termijn het bezit van een exclusieve en toch praktische en betaalbare klassieker.