Hoe krijg ik de waarde van mijn auto te weten ??

is die sms dienst een goede indruk van wat de auto waard is? of handteerd de anwb andere prijzen,en komt het overeen met de dagwaarde van verzekering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

In de ANWB/BOVAG-koerslijst vindt je richtprijzen. Dit geeft inzicht en houvast bij aankoop, inruil en verkoop van gebruikte auto's. Deze prijzen geven een redelijke indicatie wat een gebruikte auto waard is.
De autokoerslijst geeft de richtprijs bij inruil bij een autobedrijf, maar u ziet ook de richtprijs bij aankoop bij een autobedrijf, een merkdealer en een richtprijs voor aan- en verkoop tussen particulieren. De richtprijzen worden berekend op basis van de door u ingevulde kilometerstand.
Zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat de gek er voor betaald. Zo gaat het al eeuwen in de handel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op bv marktplaat en kijk wat er voor een soortgelijke auto gevraagd wordt. Je weet zelf het beste in welke staat je auto verkeerd (qua onderhoud e.d.) dus kan je zelf beoordelen of je boven of onder de gemiddelde prijs moet gaan zitten van een soortgelijke auto. Die SMS dienst geeft je de dagwaarde, maar rekent zeker niet al je eventuele extra's van je wagen mee en ook het gereden aantal kilometers niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerder vertrouwen op de ANWB dan op de sms dienst. Verder zou je je auto kunnen laten taxeren bij een dealer maar houd er wel rekening mee dat hoe duurder de auto die je ervoor terugkoopt, hoe hogerhet inruilbedrag zal zijn. Gaat het je erom wat je er voor particuliere verkoop voor kunt vragen dan zou ik uitgaan van de site bij de ANWB en verder is het natuurlijlk ook een beetje 'wat de gek ervoor geeft'. Is je auto 20 jaar oud maar in top staat dan zal je er meer voor kunnen krijgen dan voor een auto van 5 jaar oud met allerlei mankementen, deuken en krassen

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder tellen ook alle extra's aan je auto mee en de gewildheid van het model. Gewoon ff hier en daar snuffelen wat vergelijkbare auto's op internet op moeten brengen en dan je afweging maken of de jouwe meer of minder waard is. (Eneeeeeh, wel eerlijk blijven he! ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff carspoten en je weet het. SMS het kenteken naar 2020 en je weet wat een auto kost en kan. €1,25 per bericht (2 berichten) dus ik zou t niet doen.
Je kan het ook op de RDW site vinden. moet je ff zoeken bij google op rdw. Staat er onder in blauwe letters iets van voertuig gegevens. klik daar op. voer je kenteken in en voila.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ANWB richtlijnen zijn de juiste waarden, TENZIJ je een officieel taxatierapport kan laten zien.