Achteruitrij sensoren beginnen al te piepen als ik hem in zijn achteruit schakel. Mag dit?

Er zijn nieuwe sensoren in de achterbumper gemonteerd na een schade. Hiervoor kon ik hem in zijn achteruit zetten en de sensoren reageerde pas als er een obstakel was. Nu is het zo, dat als ik de versnelling in z'n achteruit zet hij onregelmatig gaat piepen en komt er een obstakel op een afstand van plm. 30cm begint hij continu te piepen. Dit lijkt mij niet goed, kan het door de nieuwe sensoren komen? Wat zijn de voorwaarden waar achteruitrij sensoren qua afstand aan moeten voldoen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Antwoorden (3)

Op zich niet fout, maar ze hebben er een ander type ingezet. Het klopt dat als je dichter bij een obstakel komt, dat ie dan sneller gaat piepen.

Kan geen kwaad, maar als je je er aan stoort, vragen aan de garage of ze die dingen anders willen instellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hij begint al te piepen al ik hem in zij achteruit zet, hij gaat niet sneller piepen bij een nadering . Alleen bij een afstand van plm. 30 cm gaat hij continu piepen. Lijkt mij iets te laat.
klinkt naar mijn idee wel goed.
als ik hem in z'n achteruit zet geef hij één piep als teken dat de sensoren werken. als ik dan achteruit ga rijden en ben een meter van een object verwijderd gaat hij piepen met een lang pauze, hoe dichter ik bij het object kom hoe korter de pauze is tot z'n 30 cm dan klinkt er een constante piep toon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was dat maar waar. Is toch een kwestie van lezen hoor. Nog een keer. Hij blijft dus piepen, behalve bij een afstand van plm. 30 cm gaat hij continue piepen. Monaliza dat had ik al geschreven, maar als het helpt graag nogmaals.
Heb je een trekhaak dan kan het zijn dat een van de sensoren die op pikt. Of ze zijn misschien te ver naar onderen gesteld dat ze een stukje van de grond zien en daardoor al gaan piepen. Lijkt op slechte installatie in ieder geval. Zou er zeker mee terug gaan.