vierseizoenenbanden 245/40/17 is niet verkrijgbaar mag ik dan 245/45/17 laten monteren op mijn mercedes slk 230 [achterbanden[ ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Het onderlinge verschil in de banden valt we mee, helaas zal je ABS etc welke werken met omtrekverschillen eisen dat voor en achter gelijke banden/wielen zitten. Helaas 4 banden vervangen, maar waarom vierzeizoen banden onder een SLK, amerkelijk slechtere wegligging en remeigenschappen, zeker 10% t.o.v. Normale banden. Dus 10% minder veilig!

Toegevoegd na 18 minuten:
Het scheelt 7,7 cm in afrolomtrek en 4 Km snelheid de 40 is het kleinst en het langzaamst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ANWB hanteert een maximale afwijking van +1.5%
Origineel: 245/40R17 1915,0 mm afrolomtrek
Alternatief:245/45R17 1989,0 mm afrolomtrek 3,9% afwijking

Let op de geselecteerde band heeft een te grote afwijking dus past niet !
De standaard maat voor deze auto is 225/50VR16