met hoeveel NW zet ik mijn aluminium wielmoeren vast het gaat hiet over een opel meriva

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet Nm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de velg zal wel van aluminium zijn, maar de moeren denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit, maar moeren (of bouten, zoals je wilt) zet je vast met een koppel (Nm). Wat Nw is weet ik niet.

Antwoorden (2)

de moeren of bouten zijn natuurlijk niet van aluminium. alleen de velg denk ik. maar oké hier heb je een tabel voorde maximaal trekkracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Opel zijn de aanhaalmomenten voor aluminium velgen 120 Nm.
Kijk het voor je nog even na in Hbase, hoor nog van me.
De tabel van het vorige antwoord heeft niets met wielbouten in combinatie met velgen te maken!
Gr. E

Toegevoegd na 10 uur:
Alle lichtmetalen wielen va. 2005 van Opel Meriva 110 Nm.