Volvo V70, Bi-fuel (Gas/Benzine), uit 2002, 150.000 km. Hoeveel wegenbelasting zou je per maand moeten betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (4)

In de bron vind je de site waar je je wegenbelasting kunt berekenen. Deze auto is niet wegenbelasting vrij. Dus die kun je gewoon hier berekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van de provincie waar je woont, maar ga er maar vanuit dat je iets meer dan 150 euro per maand moet betalen aan wegenbelasting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van je woonplaats maar rond de 1300 euro per jaar. dus ronde de 108 euro per maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@soldaatboem; Jij hebt natuurlijk alvorens deze reactie te plaatsen je goed geinformeert ?? Een V70 uit 2002 heeft een G3 gasinstallatie en die kost in mijn woonplaatst (ja een woonplaats bevindt zich in een provincie) Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 328,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1312,00 ook voor jouw woonplaats (met de daarbij behorende provincie) zal dat mischien iets variëren maar geen 100 euro. De dealers zijn morgen rond 09.00 uur open dus inruilen die S60
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owjee beledigd zeker ? laten we het wel gezellig houden je kunt ook gewoon zeggen "ja dat klopt als het een G3 betreft" Maar een Volvo bi-fuel wordt in 2002 standaard geleverd door de fabriek (de importeur) met een G3 installatie dus iemand met een beetje verstand van zaken weet dat en dan hoeft dat niet in de vraag nog eens aan de orde te komen.
Jouw berekening klopt wel maar niet voor deze vraag over een V70 bi-fuel uit 2002 want die zijn er niet met een "gewone gastank" Uitgaande van je woonplaats is een goed uitgangspunt want dan kun je de provincie erbij zoeken en de daarbij behorende wegenbelasting. een land daarintegen heb je niet veel aan in dit geval. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt dat je met een bijna onverkoopbare S60 zit nu maar als je gaat zoeken vindt je vast wel een leuke V70.
Ik heb mijn V70 bi-fuel trouwens ingeruild voor een V70 D5 ik betaal nu wel iets meer wegenbelasting maar rijd nu 1 : 19 tegen 1 : 7 op gas en veel meer vermogen en trekkracht 220 PK / 480 Nmtr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok sorry ik dacht een bepaalde ondertoon te bespeuren. Maar,... een bi-fuel van 2002 heeft altijd een G3 installatie anders was het een "V70 op gas" zonder de aanduiding "bi-fuel" want dat is een officiele type aanduiding van Volvo. Inderdaad 220 pk is niet standaard maar een chip zit er niet in het motormanagement is een beetje aangepast om de turbo er iets eerder in te laten komen omdat ik hem wat lui vond onderin toeren. Bijkomend voordeel is de redelijk grootte winst aan pk's en koppel :-))
Helemaal met combinatie van AWD is dat een feest. Dat V70 rijders trouw zijn aan hun auto zal wel zitten hun multifunctionele inzet, betrouwbaarheid en ook de sportievere versies zijn verrassend. Daarbij rijdt je in een 850 of V70 nooit in een "oude" auto omdat ze tijdloos zijn.
(Alhoewel ik de laatste tijd af en toe toch naar de Audi TT quattro kijk maar die is dan weer niet echt handig, misschien leuk voor mijn vrouw) De S60 is technologisch natuurlijk prima en net zo'n Volvo als de V70 maar gezien de afschrijving niet echt een gewilde auto. Het is dan ook net geen sedan maar ook geen stationwagon.
Ik heb er eens een een paar weken gehad als leen auto en vooral het verbruik viel mij erg tegen vooral bij het trekken van een caravan. Maar er zijn genoeg S60's met G3 installatie te koop en voor de wegenbelasting hoef je het niet te laten en naar aanleiding van je opmerking in je eerste reactie blijft mijn opmerking staan "de dealers zijn maandagochtend weer open"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok ik zou bijna toegeven dat je gelijk hebt alleen al omdat ik er bijna emotioneel van wordt ;-)
Ik heb namelijk een tijdje gezocht naar een V70 bi-fuel helaas had ik een van de laatste en daarna is Volvo het autogas een beetje minder gaan promoten omdat ze veel geld in de D5 hadden gestoken. In mijn zoektocht daarna heb ik natuurlijk wat informatie ingewonnen vandaar dat ik blijf bij mijn standpunt. Het zou natuurlijk leuk zijn als de vraagsteller er even bijzet of het een G3 betreft of een later ingebouwde gasinstallatie. De meningen over de S60 zullen gelukkig verdeeld blijven als jij hem mooi vindt prima hoor. Over die 2 baans weg... tja ik ben toch bang dat je inderdaad zwarte strepen trekt als je de tractiecontrole uitzet maar met de AWD die er bij de mijne opzit gaat het wegtrekken wat sneller. En nog steeds is het olieverbruik minder dan 1 liter per 25000 km want ik rijdt van beurt tot beurt zonder bij te vullen. auto heeft nu 250000 km gereden. Jij dus blij met je S60 en gaat op zoek naar een met een G3 installatie.
Ik blij met mijn V70 D5 geartronic AWD Maar goed dit zou een leuke discussie zijn op een Volvo forum ofzo maar niet op GV dus ik laat het hier maar bij.
Kijk even op de site van de belastingdienst. Daar kun je naar gewicht en provincie je kosten uitrekenen.