Hoeveel kost een versnellingsbak van XC90?

Hallo, mijn vader heeft al een paar maanden zijn nieuwe XC90. Het is een automaat, diesel. Maar nu is zijn versnellingsbak kapot. Hij zei tegen mij dat dat best een flinke bak met geld kost. Maar hoeveel kost dat dan?

Toegevoegd na 30 seconden:
Volvo XC90 natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er geen garantie op dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het wel.

Het beste antwoord

Als het een nieuwe is lijkt me het verstandig om eens bij de dealer langs te gaan, ik mag verwachten dat een versnellingsbak het niet na een paar maanden opgeeft. Zij kunnen bepalen of het onder hun garantie valt, of eventueel fabrieksgarantie. Bij een dealer heb je vaak alleen de keuze voor een nieuwe bak, er zijn ook bedrijven die bakken reviseren, nog steeds prijzig, maar wel goedkoper.

Prijzen zijn wel te vinden, maar vaak achter constructies waar je gegevens in moet vullen, en die hebben we niet.
Tevens heb je nog de keuze tussen nieuw en gebruikt.

Maar ik zou eerst eens langs de dealer gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een nieuwe auto heb je absoluut recht op fabrieksgarantie zonder kosten klant.
Tenzij eea door foutief handelen van je vader is gebeurd. Als het geen garantiezaak is adviseer ik je om te kijken bij revisiebedrijven, daar kan je vaak gereviseerde bakken kopen en laten monteren incl garantie. Kan je niet vertellen hoeveel je kwijt bent voor de Volvo, ik was voor een nwe bak van mijn golf automaat via VW dik 3000 euri kwijt, de revisiebak koste mij 1800 euri en doet het prima.