Hoe zzit het met een schadeauto, kan iedereen deze aanschaffen en op laten knappen?

Waarom doet niet iedereen dit dan, dat is toch stukken goedkoper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag is of het wel goedkoper is.
als een auto total loss is, is dat omdat de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van de auto.
dit kunstje is alleen interessant als je de auto kunt repareren voor minder dan de officiele garageprijs.

Het beste antwoord

Nee dat is het vaak niet.

Vaak als er dusdanige schade is door een ongeval, het kentekenbewijs door de politie ingevorderd en wordt opgestuurd naar het RDW en krijgt de code: "Wacht op keuring".

Als je zo'n auto koopt, en je knapt hem op, dan moet hij opnieuw RDW gekeurd worden. Je mag er tot die tijd niet op de openbare weg mee rijden.

Dus je moet hem maken, vervolgens op een oplegger of autoambulance naar het RDW rijden en hem laten maken.
Dit allemaal brengt natuurlijk beste kosten met zich mee, en vaak is dit het niet waard. En vergeet niet de manuren dat je er mee bezig bent.

Dus mensen betalen liever meer voor een auto die in orde is.

Uiteraard geldt dit niet voor een deukje. Als je zelf handig bent en kan spuiten, is het misschien wel lucratief om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, sta ik helemaal achter! +

Andere antwoorden (3)

Veel mensen hebben daar geen tijd voor, hebben er geen zin in of vinden zichzelf te onhandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderdelen zijn vaak best wel duur en de auto kan gemakkelijk schade aan het chassis hebben waardoor kennis van zaken noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Halloikbenko,

Ja iedereen kan een schadeauto aanschaffen, kijk maar eens op www.schadeautos.nl

In mijn geval (werkzaam in de autoschade) is het inderdaad goedkoper omdat ik het in me vrije tijd kan doen, en korting op onderdelen krijg.

Als je deze voordelen niet hebt en je koopt een schadeauto en je laat deze opknappen weet ik zeker dat je er geen voordeel uithaal,en misschien nog duurder uitkomt dat dat je hem zonder schade had gekocht!
Denk aan de uurlonen van grofweg 60 tot 80 euro per uur.

Groeten,
Leonard