Hoe kun je heel goedkoop een weekje op vakantie gaan?

Ik wil er graag even tussenuit. Mijn budget is vrij laag. Hoor van mensen dat je met slimme tactieken heel goedkoop op vakantie kan gaan. Hoe? Hoeft niet heel ver weg, spanje of zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoef niet ver weg, Spanje ofzo.....dat lijkt me een contradiction in terminis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk ook eens bij www.mycitydeal.nl Niet zo zeer voor vakanties maar wel voor andere leuke deals en kortingen in jouw stad. Etentjes, bioscoopkaartjes etc met hoge kortingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Spanje ver weg vindt is je wereld erg klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als je weinig te besteden of met weinig tevreden hebt/bent.

Het beste antwoord

Je kunt ook gaan couchsurfen!

"CouchSurfing is het grootste internationaal, op internet gebaseerd gastvrijheidsnetwerk. In maart 2010 waren er ongeveer 1.756.000 leden. Leden kunnen andere leden vragen om overnachting, en men kan aangeven of men een slaapplek ter beschikking heeft voor andere mensen."

Dit betekent niet dat je op een bank gaat slapen, sommige mensen hebben gewoon een logeerkamer, maarja het fenomeen moest nou eenmaal een naam hebben he!

Dan kun je iemand zoeken in Barcelona, koop je een vliegticket voor 10 euro (Eindhoven - Barcelona) en ga je heel goedkoop naar een geweldige stad waar je een local gaat ontmoeten die je ook nog eens de hele stad kan laten zien!

Het is echt een geweldig principe en ik heb er tot nu toe alleen maar hele positieve ervaringen aan over gehouden!

Liever een couch bij een local dan een 5 sterrenhotel!

Succes, en geef het een kans!

Toegevoegd na 1 minuut:
Die ticket kun je boeken bij ryanair trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kijk eens op vakantieveilingen.nl
Daar kun je hele leuke vakanties voor weinig geld krijgen.

Of kijk bij Peter Langhout voor een busreisje naar Spanje, ook goedkoop.

Ryanair heeft héle lage vliegtarieven, maar wel een betrouwbare maatschappij. Zoek een goedkoop hotelletje op en je hebt ook een goedkope vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vakantie veiling is een optie maar dan moet je niet verwachten dat je in het hoofdseizoen iets kunt boeken lijkt mij.
De allergoedkoopste manier is op zoek gaan naar een (Internet)kennis (of familielid) waar je een weekje mag logeren. Ik heb daar zelf heel leuke, heel goede ervaringen mee, en zo al heel wat steden gezien waar ik anders nooit kom. Je leert elkaar eens echt kennen (maar hoeft niet de hele dag met elkaar op te trekken - dat is althans voor mij een voorwaarde om te komen logeren), komt in een heel andere omgeving /stad, en het is net zo duur of zelfs goedkoper als thuis.

Je kunt ook een andere vakantieganger zoeken en een weekje in elkaars huis verblijven.Zelf ben ik daar minder gek op, maar het kan wel. IS ook zo goed als gratis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ga elk jaar een weekje op 'moedervakantie', lekker helemaal alleen, en na het invoeren van het rookverbod in hotels was er weinig lol meer aan. Toen werd ik uitgenodigd door een forumkennisje, en heb een geweldige week gehad in Apeldoorn. Het enige dat we samen deden was 's avonds warm eten, en een dagje Apenheul.

Dat smaakte naar meer, en sindsdien probeer ik elk jaar iemand te vinden die een weekje een heel makkelijke, rustige, nette maar wel rokende logee kan ontvangen. En het is me nog elke keer gelukt. Nijmegen, Den Haag, Amersfoort....volgende keer wordt het Rotterdam ; ook nog nooit geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een super leuke manier van vakantievieren. Echt heel origineel, zo kom je nog eens ergens in eigen land.
Geniet maar lekker van je volgende vakantie in Rotterdam.
Je kan vakantiewoningruil proberen, als je in Nederland wil. Misschien bestaat zoiets ook wel voor het buitenland, maar dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heel veel tips

http://www.ikwilgratisopvakantie.nl/

En denk eens aan couchsurfing. Een fenomeen waarbij je tijdens je reis gratis bij mensen in binnen en buitenland verblijft.

Huizenruil? Met bijvoorbeeld een Spanjaard die graag een poosje in nederland op vakantie zou willen?

Of als vrijwilliger mee als begeleiding van bv gehandicapten tijdens vakantie.
Een inspannende vakantie kan ook ontspannend zijn.

:)

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt inderdaad heel goedkope vliegreizen boeken, voor 2,50 eur bijvoorbeeld.
Doet een collega van mij ook.
Dat is wel reizen op de meest onmogelijke tijden, maar dat heb je er dan voor over.
En soms kost het heel veel tijd om de goedkoopste uit te zoeken.
Maar let dan heel goed op de bijkomende kosten, zoals belastingen e.d.
En let heel goed op wat de terugreis kost en wanneer die geboekt kan worden.
www.Vliegtickets.CheapTickets.nl

Verblijf op een camping of in een appartmentje is vaak goedkoper dan een hotel.
http://www.inpakkenenwegwezen.nl/goedkope-vakantie/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ryan Air is inderdaad een heel goedkope vliegmaatschappij. Je kunt natuurlijk ook gewoon met de auto en een tentje gaan. Dat blijft denk ik het goedkoopst.

Maar als je het heel eerlijk bekijkt.. Vakantie is eigenlijk nooit echt goedkoop, je wilt genieten en dat kost geld.. Je bent altijd meer geld kwijt dan wanneer je thuis blijft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja..

Als je geld wilt verdienen (zit er toevallig zelf naar te kijken ;) ) en je hebt een auto, dan zou je eens moeten kijken of je reclamestickers op je auto wilt hebben. Daar kun je echt lekker mee verdienen. En zo sparen voor een vakantie ;)

www.cashcar.nl is een site waar je je kan aanmelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zo lang je bekeuringen niet betalen tot je opgehaald wordt.