De wereld rond, andere landen bezoeken met weinig/geen geld?

Ik droom ervan om op avontuur te gaan.

Ik ben 19 jaar, is het mogelijk om gewoon zomaar landen binnen te gaan en rond te trekken? Heb je geen visa of iets dergelijks hiervoor nodig?

Ik heb ook niet zoveel geld (ongeveer rond de €2000). Wat kan ik het beste doen?

Elke tip is welkom.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (6)

Je heb boerderijen waar je voor eten en een slaapplek een aantal uur op een dag op het land moet werken. Via de vakantiebeurs kan je met een aantal organisaties in contact met ze komen. (ben de naam even kwijt) zo kun je bv door europa heel goedkoop reizen. Succes met je plannen om te reizen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt voor landen visa nodig, maar meestal (niet altijd) kan je die aan de grens kopen.

Het goedkoopste is natuurlijk als je lopend gaat of met de fiets en gaat wildkamperen.

Ik weet niet of je gelovig bent, maar je zou een bedevaartsoord kunnen gaan bezoeken. Onderweg kun je dan op bepaalde religieuze plaatsen slapen (kerk, moskee) en mensen zullen je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt nogal per land. Bij consulaten kunnen ze je daar meer over vertellen. Daarnaast is het soms ook een kwestie van 'maar zien'; je wilt ten slotte avontuur nietwaar? Check wel ff bij de GGD i.v.m. Het halen van inentingen, weinig avontuur als je je halve reis vernaggelt met ziekenhuisbezoeken ofzo. Daarnaast is een tip om te reizwn zonder geld: veel tijd nemen voor lopen, liften (kan in veel landen best), samen reizen, travelers websites (mensen die voor hun eigen trip nog gezelschap, een kok of een minimale bijdrage zoeken). Ook een goed idee (maar kost ook tijd): her en der werken om zo je trip te bekostigen. Alsje 19 bent heb je waarschijnlijk nog geen vakopleiding afgerond? Reken dan op odd jobs, korte, ongeschoolde arbeid. Voordeel: vaak 'onder de radar' dus geen gedoe met papieren; en veel vrijheid om verder te trekken als je dat wil. Nadeel: betaling op basis van vertrouwen (je moet maar afwachten of je alles betaald krijgt), en het zijn vaak niet de leukste jobs (vies/zwaar werk). Het is slim om in grote lijnen een plan te hebben (ga je richting donker Afrika of de Himalaya?). Het helpt als je je een beetje verstaanbaar kan maken (basics in de lokale taal, en verder vaak Engels Frans of Spaans); en als je iets weet over gebruiken & wetten van de regio waar je bent. Suc6!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overweeg ook de mogelijkheden van couch surfing, zie hier: http://www.couchsurfing.org/
Kijk welke landen je aanspreken en zoek voor je op pad gaat uit of je lang tevoren een visum moet aanvragen. Voor sommige landen geldt dat je ter plekke aan de grens een visum kunt halen, maar dat is niet altijd zo.
Denk vooral ook aan inentingen en antimalariatabletten als je naar gebieden gaat waar dat een probleem is, zie hier: http://www.lcr.nl/Vaccinaties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
binnen Europa:
vluchten met Ryan Air of andere lowbudgetmaatschappi boeken. Ik zou dan bijv. vanaf Eindhoven een enkeltje naar Porto vliegen (kan al vanaf 25,00) daar rondtrekken en vanaf Porto weer een enkele reis naar een andere stad boeken.

logeerplaatsen: al genoemd maar toch: couchesurfing.
via hostelworld (www.hostelworld.com) vind je ook goedkope slaapplaatsen ( voor 10 Eur per nacht).
Ga in havensteden eens langs de haven, misschien vind je er wel de mogelijkheid om een stuk mee te varen naar een andere bestemming.

Verdere tips
buiten Europa
in veel landen in Azie is het goedkoop reizen en verblijven.
De ticket er naar toe is vaak wel duurder (voor 500,00 vind je wel wat bij cheaptickets.nl)

In Zuid Amerika kun je met vrachtschepen door de Amazone reizen. Je betaalt bijv voor een plaats voor je hangmat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie voorbij komen: liften?! fietsen?! mensen zijn gek, sorry hoor. Ik werk sinds mijn 19de in het buitenland en zeker voor een meid(dat haal ik er even niet uit) van 19 raad ik dit absoluut af! gekkenwerk! Je bent nog zo jong, waarom niet een leuke combi. zometeen rond nov/dec solliciteren bij een leuke reisorganisatie (ze zijn altijd op zoek, speciale opleiding is NIET meer nodig, als je engels spreekt, sociaal bent en een leuke uitstraling hebt, nee je hoeft geen top-model te zijn) dan kun je werk en reizen super combineren en er jaaaren van maken. Ik ben nu 31 en ben nog steeds niet uitgereisd. Op deze manier zit je ´s zomers 7 mnd op een bestemming, HEB JE TENMINSTE OOK NOG TIJD GENOEG OM ALLES OP JE GEMAK TE BEKIJKEN, de eerste 2 weken in inwerken, alles wat excursie heet, mag je gratis doen, WANT je moet erover kunnen vertellen. dan heb je het winterseizoen, kan wintersport of winterzon zijn etc etc etc. je werk wordt betaald, je huis wordt betaald, auto of scooter onder je kont (benzine betaald) en gaan met die banaan. Succes!!! als je tips wil laat maar horen