Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn Columbiaanse vriendin op uitnodiging voor 6 maanden naar Zwitserland gaan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
895

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het voor vakantie is, dan sowieso niet. Dit wordt gezegd op de site van het Zwitserse bureau dat over deze soort dingen gaat: the amount of time available for short stays of no more than 90 days in any 180-day period. Dus je mag, net als bij veel andere landen, niet langer dan 90 (aaneengesloten) dagen in Zwitserland verblijven. Als het werkgerelateerd is gelden er andere regels. Deze staan allemaal op de site, en ik kan ze niet allemaal noemen omdat ik de informatie daarvoor niet heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel even geduld nog. Zwitserland doet mee met het EU verdrag van de Schengenlanden. En laat er daar nou net iets gaan veranderen. Waarschijnlijk kunnen Colombianen binnenkort zonder visum naar de Schengenzone reizen (zie links)

Groeten uit Villa de Leyva , Colombia

Toegevoegd na 3 minuten:
Zonder visum zal zij dan 90 dagen in de Schengenzone mogen verblijven. Ze zal dus tijdelijk de Schengenzone tussendoor moeten verlaten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding