Kan mijn Columbiaanse vriendin op uitnodiging voor 6 maanden naar Zwitserland gaan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als het voor vakantie is, dan sowieso niet. Dit wordt gezegd op de site van het Zwitserse bureau dat over deze soort dingen gaat: the amount of time available for short stays of no more than 90 days in any 180-day period. Dus je mag, net als bij veel andere landen, niet langer dan 90 (aaneengesloten) dagen in Zwitserland verblijven. Als het werkgerelateerd is gelden er andere regels. Deze staan allemaal op de site, en ik kan ze niet allemaal noemen omdat ik de informatie daarvoor niet heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel even geduld nog. Zwitserland doet mee met het EU verdrag van de Schengenlanden. En laat er daar nou net iets gaan veranderen. Waarschijnlijk kunnen Colombianen binnenkort zonder visum naar de Schengenzone reizen (zie links)

Groeten uit Villa de Leyva , Colombia

Toegevoegd na 3 minuten:
Zonder visum zal zij dan 90 dagen in de Schengenzone mogen verblijven. Ze zal dus tijdelijk de Schengenzone tussendoor moeten verlaten