Ik ben van plan om met twee vrienden drie weken door Oost-Europa rond te trekken. Iemand toffe plaatsen ? Wat is het beste vervoer trein of auto ?

We zouden onze eerste stop houden in Berlijn dan doortrekken naar Praag. Na Praag zouden we naar Polen gaan en daar auschwitz en Krakow willen bezoeken. Hoe onze route daarna zou verder lopen moeten we nog bekijken. We zouden alvast Bulgarije(sofia) en Kroatië (Split) willen bezoeken. Weet iemand anders nog goede stopplaatsen? Weet iemand of het financieel voordeliger zou zijn om met de trein (interrail) te gaan of met de auto (huurauto) ? Als we met de trein zouden gaan zouden we meer jeugdherbergen opzoeken ( onze leeftijd 21-25) Als we met de auto zouden gaan zouden we meer gaan kamperen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

ik weet aleen andere plaatsen maar mischien moet je steden op je route opzoeken met of mooie geschiedenis of geweldige sfeer zoals romantiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk! Ga lekker met de auto, want dan heb je net iets meer vrijheid om te gaan waar je wilt. Als je samen de huurauto betaalt, dan vallen de kosten wel mee. Huur niet bij een grote maatschappij, maar bij een kleine garage, wellicht kunnen ze je een betere prijs geven. En kamperen is toch veel leuker dan een herberg (vindt ik).
Van Berlijn naar Praag is een pittige reis, maar je ziet wel veel moois onderweg. Ik zou het zelf liever anders doen, als je dan toch al in Berlijn bent, waarom dan niet noordelijk de grens over? En een paar dagen vakantie aan de kust (mooie plaatsen daar hoor!) en dan zuidwaarts.
Wie weet wat je allemaal tegenkomt onderweg, het is een heel goed plan!
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Oost-Europa zijn veel prachtige, sfeervolle oude steden te vinden, zoals bijvoorbeeld Krakow en Boedapest. Goed kans dat er ook nog een bruisend nachtleven te vinden is, want het zijn bruisende steden en geen openluchtmusea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andere bezienswaardigheid in Zuid-Polen is Zakopane: een skigebied in de winter en prachtige bergwandelingen in de zomer (met bordjes die waarschuwen voor beren lol)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hongarije: Debrecen.
Roemenië: Sibiu, Brasov.
Tsjechië: Cesky Krumlov, Tabor.
Slovenie: Skofja Loka.
Duitsland bij Tsjechië en Polen: Kurort Oybin.