In een mobiel telefoonnummer zitten 8 cijfers. Bij al deze acht cijfers zijn tien mogelijkheden. Je krijgt dan: 10*10*10*10*10*10*10*10= 100000000 mogelijkheden. (honderd miljoen)

Extra is nog: we zitten met 1,7 miljoen in Nederland. Als we allemaal 1 telefoon met mobiel nummer zouden hebben zouden we (100mljn-1,7mljn) nog 98,3 miljoen nummers overhebben. Dat is ontzettend veel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meer dan 100000000 maar ze raken op was laatst in het nieuws. Ze willen voor mobieltjes een 11 cijferig nummer gaan maken.
Heb dit op pownews gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg eens uit hoe het kan dat meer dan 100 miljoen mogelijkheden zijn als het eerste antwoord tot max 100 miljoen komt en dat dat alleen kan als je de nul als eerste cijfer hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet pownieuws had het erover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet zelf rekenen? 10x10x10x10x10x10x10x10?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel maar vind jou niet aardig dus spendeer er geen tijd aan. Verder.