Vraag over KPN mobiel internet (surf&mail)

Ik heb surf&mail bij mijn abonnement van KPN. Hier wordt gezegd dat het datalimiet het gemiddelde van alle gebruikers in de maand is. Maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Moet ik denken aan 1GB of een paar mb? En gaat dat plan ook nog door om extra kosten te vragen voor whatsapp?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Als je onbeperkt hebt kan je rustig 2gb gebruiken. Dat is genoeg om de hele maand lukraak een beetje rond te surfen.
De 2e kamer heeft besloten dat er internet neutraliteit komt. Dat wil zeggen dat ze niet zomaar extra kosten mogen vragen voor bepaalde apps.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken voor extra kosten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met 'ze' bedoel ik de providers. Een provider is een bedrijf dat internet en telefoon verzorgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is onduidelijk hoe hoog dat datalimiet precies is. Dat wil KPN niet zeggen. Je krijgt automatisch een sms'je zodra je 80% van dat limiet hebt gebruikt. Wanneer je er volledig overheen zit, zal je internet een stuk trager worden.

Wat betreft WhatsApp (en Skype): de Tweede Kamer heeft besloten dat daar geen extra kosten voor mogen worden gerekend. Toch is KPN bezig met manieren om het voor hun betaalbaar te houden. Meer daarover willen ze voorlopig niet kwijt, dus dat wordt afwachten.

Waarschijnlijk zullen er nieuwe internetbundels worden geïntroduceerd, waarbij de hoogte van de snelheid de prijs zal beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KPN houdt fair use policy aan. Dit wil zeggen het gemiddeld gebruik van hun abonnees. Het is dus niet 2 gig. KPN vertelde mij gisteren dat dit rond 300 mb ligt. Overschrijding betekent dat je snelheid wordt teruggezet naar 64k. Dit is niet te doen! Wel onbeperkt dus, maar niet te gebruiken...