Kan ik een NIEUWE prepaid toestel van Hi na dag van ontvangst meteen unlocken en er een BEN/VODAFONE simkaart indoen? Krijg ik problemen/boete v. Hi

Stel ik koop vandaag een prepaidtoestel via Hi.nl.
Deze zijn wat goedkoper dan normaal omdat Hi ze 'simlockt' zodat ik constant Hi pepaid koop. Zo probeert Hi dus de kosten terug te winnen. Is het nou mogelijk om op de dag van ontvangst meteen deze toestel te unlocken en mijn eigen simkaart van een andere provider ( die ik al jaren gebruik) erin te stoppen. Krijg ik dan problemen met Hi? Of moet ik volgens jullie 1 jaar wachten zodat ik de 'unlock' instructies gratis van Hi krijg?

Ik ben van plan om mijn simonly simkaartje erin te stoppen ( BEN/TMOBILE)

Is het technisch gezien mogelijk? Of is Hi erg slim en hebben ze de tel extra beveiligd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

ik heb het enige tijd terug met een telefoontje van vodafoon gedaan en ik heb er nooit problemen mee gehad.ik ben eerst naar een gsm mannetje gegaan nadat ik een aanbieding had gezien van een telefoon die ik wilde hebben.daarna bod ie mij dezelfde nieuw aan en haalde de simlokc er ter plekke af zo was de telefoon goedkoper als de aanbieding.een boete lijkt mij onmogelijk omdat een pre paid telefoon niet op je naam geregistreed staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De telefoon is je eigendom en je mag hem dus unlocken wanneer je zelf wilt. Hier krijg je geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige nadeel is dat je garantie wel vervalt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een jaar kun je hem gratis unlocken en binnen het jaar moet je betalen. Weet niet hoeveel het via vodafone kost. Maar je ziet op de markt wel eens staan je telefoon unlocken voor 10 euro.
Een boete kunnen ze volgens mij nooit geven.