Kan je aan een Gazelle Champion Mondial het bouwjaar zien?

Ik heb vorig jaar een Champion Mondial gekocht, maar ik vroeg me af hoe oud dit ding kan zijn en waar je dat op zo'n fiets aan kan zien.
Hij heeft een laag frame, toeclips, en tubes. Dat zegt wel iets over zijn ouderdom, maar ik kan nergens een bouwjaar of zoiets vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij kan je dat zien onder op het frame wat gelijk onder het zadel zit. Daar moet ergens op de verticale stang een sticker of metaal plaatje zitten met deze gegevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat beestje, kan wel 20 tot 25 jaar oud zijn. Het frame zal ook wel staal zijn. Misschien kun je contact met Gazelle in Dieren opnemen en kunnen zij je meer vertellen.