Ik geef 15 uur p.w. les. w.o. steps en ZUMBA. Ik heb hielspoor, pijn in achillespees. Ik heb zolen die niet voldoen. Wat is een geschikte sportschoen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb dit soort zolen maar die prutser van een orthopeed maakt er een potje van. Waarschijnlijk ga ik ook naar een podoloog. Feit blijft dat ik nieuwe sportschoenen nodig heb. En ik kan nergens terecht met een vraag welke geschikt zijn. Ik heb het idee dat mensen maar wat doen en advies is moeilijk te krijgen. Ik sport nl wel wat meer dan de gemiddelde persoon die een paar lessen volgt in de week. Juist door die hoge belasting moet ik erg goede schoenen. Maar WELKE!!!!

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel dus zolen zoals in de eerste reactie beschreven met een holte onder de hak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi het eens over een andere boeg: Een mens is niet geschapen om schoenen te dragen. Probeer het eens een tijdje op blote voeten. Dan ga je vanzelf meer steunen op je voorvoet en je hielen minder belasten.

Het beste antwoord

Er zijn in ieder geval twee opties:

* Je gaat naar een goede sportschoenenwinkel.
Die vind je in iedere stad wel.
Daar hebben ze apparatuur om jouw voeten te meten
en kunnen ze je goed adviseren.

Ik denk dat goede zolen net zo belangrijk zijn dan goede schoenen, dus:

* Je gaat opnieuw naar de podotherapeut (podoloog).
Ben je daar nog niet geweest dan?
Of had je een slechte ervaring.
Dan zoek je een andere.
Want mijn ervaring is dat het soms gewoon niet wil klikken met zo'n hulpverlener (adviseur), specialist.
En bij een ander word je weer wel goed geholpen.

http://www.gezondvgz.nl/%7B665c802b-d3a4-4d97-99cf-f9b5513a8d16%7D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een sportschoen met een inlegzool waarin een holte zit op de plaats van het hielspoor.
Te verkrijgen via de podoloog
anneliez
12 jaar geleden
Ik heb het ook gehad. Mijn podoloog zei dat het voetbed van mn sportschoen zo plat mogelijk moest zijn, zodat de steunzool niet vervormd wordt.

Als je zool niet goed zit, moetje gewoon terug gaan, zelf ben ik 3 keer met het eerste paar en 1 keer met mn 2 de paar terug gegaan.
Je betaald er een fiks bedrag voor dan mogen ze een goed product leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar een actie sport of footlocker eb probeer eens een paar nike air max classic, zijn eigenlijk hardloop schoenen maar half nederland heeft ooit wel eens een paar gehad of koopt nog steeds trouw air max classic. Zelf heb ik deze schoenen voor zowel werk als vrije tijd. Ze zitten echt heerlijk en prima geschikt voor sporten waar demping erg prettig is.