Wat verdien je als speler van het Nederlands elftal wanneer je het WK wint?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
20.7K

Het beste antwoord

De KNVB doet daar heel geheimzinnig over.....

Andere landen niet:

Spelers van Spanje kunnen overigens het meeste geld op hun rekening bijschrijven wanneer de ploeg erin slaagt zicht tot wereldkampioen te kronen. Ieder Spaans selectielid wordt met liefst vijfenhalve ton beloond.

Goede tweede op deze lijst zijn de Argentijnen. Wanneer bondscoach Diego Maradona met zijn ploeg de finale wint, ligt er voor iedere speler 520.000 euro klaar op het bureau van de voetbalbond.

Na koploper Spanje en nummer twee Argentinië volgen Engeland (€470.000), Brazilië (€450.000), Frankrijk (€300.000) en Duitsland (€250.000).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Spaanse voetbalbond heeft de spelers een extra stimulans gegeven om het WK in Zuid-Afrika te winnen. Per international looft de voetbalfederatie een bonus van 550.000 euro uit als het de wereldbeker pakt.

Dat zijn de Spaanse bond en de nationale ploeg overeengekomen. Argentinië volgt op korte afstand met een premie van 520.000 euro. Engeland staat op een derde plaats. Het Britse land is 470.000 per speler kwijt als het als sterkste uit de strijd komt.

De Duitse nationale ploeg wordt een stuk minder riant beloond. Een Duits international ontvangt 250.000 euro indien hij de bokaal wint. De premie van Oranje is nog niet openbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuus, even de bron vermelden, wel zo netjes...

http://www.voetbalwk2010.nl/spanje-geeft-grootste-bonus.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeuwige roem.
Een gigantisch applaus en een groot feest!

Toegevoegd na 1 minuut:
En dankzij meer naamsbekendheid, betere kansen op de transfer markt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De KNVB doet erg geheimzinnig over de premie die ze opstrijken.
Spanje is het meest genereus, de spelers krijgen 600.000 als ze de wereldtitel winnen, maar ik heb ook gelezen dat ze pas een winstpremie gaan krijgen als ze de kwartfinales bereikt hebben. Liggen ze er voor die tijd uit, dan krijgen de spelers helemaal niets, dit in tegenstelling tot de andere deelnemers die bij elke gewonnen wedstrijd enkele duizenden euro's kunnen bijschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nog niet bekend gemaakt. De spelers hebben inmiddels wel een akkoord bereikt met de KNVB wat betreft de vergoeding, maar de voetbalbond heeft dit nog niet bekend gemaakt. In andere landen zijn er bedragen tot zelfs een half miljoen pp maar die bedragen zijn niet aan de orde bij Oranje zij Van Bronkhorst in een interview enkele dagen geleden.