Kan nederlands na verlies van de eerste wedstrijd nog het ek (of wk?) winnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (7)

Ja, kijk maar naar het ek van 1988. Toen verloor Nederland tegen de Sovjet-Unie maar won uiteindelijk wel het EK.

Dit betekent nu wel dat wij van Duitsland en portugal moeten winnen!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gelijkspel en een winst kan ook genoeg zijn en er zijn zelfs scenario's met maar 1 winst denkbaar en 1 verlies (en een goed doelsaldo).
Ja hoor zolang we maar eerste of tweede worden in de poule. Daarvoor hoeven we niet perse van Duitsland en Portugal te winnen een gelijkspel tegen de eventuele verliezer van vanavond kan ook genoeg zijn en zo zijn er nog veel scenario's te verzinnen.

We moeten gewoon eerste of tweede in de poule worden. Hoe maakt niet uit ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is (vooraf, inmiddels voor Nederland niet meer) zelfs mogelijk om met een nederlaag en twee gelijke spelen alsnog door te gaan naar de volgende ronde, als een ploeg 3x wint, en de anderen onderling gelijk spelen. Met wat geluk in de strafschoppen kun je in principe dus een titel pakken zonder ook maar een wedstrijd op het eindtoernooi te hebben gewonnen. Raar, maar waar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat weet ik. maar toch kreeg ik meteen twee minnen toen ik riep dat we niet beide wedstrijden hoeven te winnen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen zijn raar, inderdaad. Een feitelijk correct antwoord op die manier behandelen is niet netjes.
Natuurlijk kan dat. Hangt af van het resultaat van je tegenstanders en wat je zelf nog kan doen in de komende wedstrijden.
Maar met deze arrogante instelling is het niet te hopen dat ze verder komen. Zou ook niet eerlijk zijn. Deze spelers zijn puur bezig met hun eigen roem en vergeten het teambelang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal eens!+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoveel minnetjes? Allemaal zonder reden. Dat is zielig. Volgens mij heb ik geen verkeerd antwoord gegeven. Ook als je fanatiek oranje supporter bent moet je de werkelijkheid niet uit het oog verliezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen min van mij, maar je antwoord stoot denk ik bij veel mensen tegen het verkeerde been. vooral de 2e alinea, en ik ben het ook niet helemaal eens met jouw uitspraak dat de spelers het teambelang vergeten, dat is generalisatie, sommige spelers wel, maar lang niet allemaal.
Ook is het geen duidelijk antwoord op de vraag. hangt af van het resultaat, daarmee kan je alle kanten op. Een beetje meer duidelijkheid was handig geweest. (en had vele minnetjes voorkomen).
Jazeker wel. Ze moeten wel twee relatief zware wedstrijden (waarschijnlijk) winnen en ook nog met genoeg doelpunten. Als ze doorgaan krijg ik er een goed gevoel over omdat ze net als in 1988 dan vanuit een alles of niets positie komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan maar toen was de poule wel even makkelijker he.
het kan maar dat ze van duitsland EN portugal winnen denk ik eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hoeven ook helemaal niet van beide landen te winnen. Wel één keer omdat twee gelijke spelen nu niet genoeg zijn omdat we dan maar 2 punten hebben en duitsland en denemarken er allebei al 3 maar dat van duitsland was gisterenavond nog niet bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles is nog mogelijk, Nederland heeft in de wedstrijd met Denemarken 28 schoten geleverd dus dan denk ik als ze tegen duitsland en Portugal ook zo spelen ze zeker wel van beide landen kunnen winnen. Als je ff gaat nadenken speelde Duitsland gister echt bagger terwijl Nederland gewoon goed speelde maar het geluk niet hadden dat de bal er in ging. Die keeper speelde dan ook wel de wedstrijd van zijn leven .;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland moet gewoon tig keer beter verdedigen, met de aanval is niets mis.
Dat kan zeker, als je de volgende wedstrijden wint en dus 6 punten haalt, ben je bijna altijd door. Zelfs als Nederland verliest van Duitsland kunnen ze nog doorgaan. Dan moet Duitsland alles winnen en dan moet Portugal winnen van Denemarken. Dan is de stand na 2 wedstrijden zo:
1. Duitsland 6
2. Denemarken 3
3. Portugal 3
4. Nederland 0

Vervolgens wint Duitsland van Denemarken en Nederland van Portugal. In dat geval hebben Portugal, Denemarken en Nederland allemaal 3 punten. Nederland moet dan een heel goed doelsaldo zien te krijgen door met ruime cijfers te winnen van Portugal.

Toegevoegd na 1 dag:
En dit blijkt inderdaad het geval te zijn na 2 wedstrijden. Nederland moet nu met minimaal 2 doelpunten verschil winnen van Portugal en daarnaast moet Duitsland ook nog winnen van Denemarken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb het laatst berkent, zelfs als ze vanavond(tegen duitsland) verliezen kunnen ze nog doorgaan. als duitsland alles wint en nederland tegen portugal wint met een hoog doelsaldo hebben nederland, portugal en duitsland ieders 3 punten. denemarken heeft er dan 9 dus die is dan sowiezo door maar als nederland dan zorgt dat ze het hoogste doelsaldo hebben kunnen ze alsnog door!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt geen bal van. Als Denemarken van iedereen wint heeft Denemarken 9 punten ja maar als Duitsland vanavond van ons wint heeft Duitsland 6 punten en gaat samen met Denemarken door. Einde oefening. Daarom moet Portugal winnen van Denemarken nu. Ook zeg je eerst: als Duitsland alles wint en later als Denemarken 9 punten heeft. Ze kunnen niet allebei 9 punten hebben.