Om het spel leuk te houden.
Anders zou een spits van het ene team de hele tijd kunnen gaan wachten bij het doel van het andere team, om dan een lange bal terug te krijgen en deze simpel in te tikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat er geen buitenspel bedacht was. Het speelveld
zou dat heel groot zijn, zo groot zelfs dat het niet te
belopen is ( 2 keer 45 min ) voor de spelers.
Mijn antwoord op je vraag is dus, om het speelveld klein
te houden , zodat het voor de spelers ( 2 keer 45 min ) uit te houden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff... Heb je Eurosport 2? Je zou eens moeten kijken naar de Aussie Rules, zou ik zeggen. 4x 25 minuten, groter speelveld, geen buitenspel, en geen vaste posities voor de spelers, maar over het hele veld terug te vinden. Daar zou de gemiddelde voetballer nog wat van kunnen leren.