Wat betekent de S in het algoritme F R U R' U' S R U R' U' f'?

Dit gebruik ik om de laatste randblokken van de bovenste laag kloppend te maken. (Van een Rubiks cube.) wat betekent de S en de kleine letter f? Bron: http://www.stanford.edu/~leyanlo/Speedcubing.html van deze site.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Reddie
12 jaar geleden
In welke taal staat dit? (Link)
NL: V A B O L R
Een kleine letter lijkt me een Typefout.
Er is ook een nederlandse site voor Rubik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poeh, als het voor je zelf is om te leren, dan is dit filmpje erg leerzaam:
http://www.youtube.com/watch?v=IW_BBp3FPMQ
Reddie
12 jaar geleden
Nederlands:
Rubik’s kubus voor Dummies.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is voor mezelf. En het is in het engels. Dus F is Front en B is Back, R is Right, en met een hoge komma is inverted. Dus counterclockwise.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En oja, ik weet natuurlijk wel hoe ik hem op moet lossen maar dit is een extra algoritme om het sneller te doen. Dus dan sla je stap 4 van de Fridrich methode over. Of stap 5 kan ook. Ik weet niet meer welke het was.

Het beste antwoord

De kleine f is:
De eerste twee lagen. Dus de zijde die jij ziet en de middelste.

De S is:
Standing, de lagen tussen Fen B, dus de middelste horizontaal.

Voor alle notaties in het engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rubik%27s_Cube#Solutions

Toegevoegd na 42 seconden:
De S is:
Standing, de lagen tussen Fen B, dus de middelste horizontaal.

VERTICAAL natuurlijk.