hoe maak je een drukknop voor spelletjes waar voor je op de knop moet drukken als je het goede antwoord weet met licht of geluid signaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik denk dat je een aardig eind moet komen met een stroomdiagram.

Hier staan wat afbeeldingen:
http://www.google.nl/search?q=buzzer+circuit&num=10&hl=nl&newwindow=1&safe=off&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=BUioTbuQE46fOvj5uMUJ&sqi=2&ved=0CBoQsAQ&biw=1920&bih=967

Deze jongen legt er iets over uit:
http://www.youtube.com/watch?v=SXqV1GF5gEY (Ik kan me wel herinneren dat wij dat soort spul op school hadden, misschien kun je ergens iets soortgelijks op de kop tikken)

Maar anders denk ik dat ze je ook wel op weg moeten kunnen helpen in een elektronica zaak, zoals www.conrad.nl (onder hobby -> elektronica voor beginners)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas ben ik niet zo technisch, dus een zinniger antwoord als dat het letterlijk en figuurlijk ingewikkeld wordt met veel draadjes kan ik je helaas niet geven. ;-) Maar nog wel een tip, mocht het een en ander inderdaad lastig te maken zijn, kies dan voor een simpel alternatief, bijvoorbeeld een (gas)toeter voor team A en een fietsbel voor team B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja.. goede vraag misschien kun je een goedkoop spel kopen waar een drukknop bij zit en die er dan uithalen en het spel weggooien/bewaren?