Kan een nieuwe religie ontstaan die net zo populair zou worden als een van de huidige drie grote religies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Dat denk ik echt niet, of het moet iets heel nieuws zijn waar iedereen zich wel in kan herkennen. Misschien iets wat is gefocust op mensen hun problemen en hoe mensen denken (niet het ophemelen van een of andere god).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is niet waarschijnlijk omdat de drie grote religies: Jodendom, Christendom en Islam van elkaar zijn afgeleid. Een nieuwe religie zou impliceren dat alle huidige gelovigen en die in het verleden het steeds bij het verkeerde eind zouden hebben gehad. Nee, ik hoop eerder dat het tot een verzoening komt tussen de religies en dat ze zullen inzien dat er meer overeenkomsten dan verschillen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jodendom is niet meer een van de grotste religies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nog bedankt voor je antwoord!
Je praat over drie grote religies, maar dat is onjuist. HET christendom bestaat niet, want katholieken, de protestanten, de mormonen en de zevendedagsadventisten sluiten elkaar wederzijds van god en de hemel uit.
In de islam geldt hetzelfde en de partijen vermoorden bij voorkeur elkaar.
Zo'n rivaliserende groep kun je toch geen religie noemen.
Christendom bestaat helemaal niet, het zijn incompatibele cultgroepen, De aantallen waar jij op doelt is ook bedrog, misbruik van statistieken zou je kunnen zeggen. Er ontstaan overigens dagelijks nieuwe religies, maar de tijd van de religies lijkt - gelukkig - voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God heeft nooit bestaan, de hemel of hel ook niet. Allemaal verzinsels van een paar uitgekookte, machtswellustelingen. Een verzameling bij elkaar gesprokkelde verhaaltjes. Blijf overigens maar lekker geloven, sommige mensen mutileren zich met scheermesjes en jij met een fictie.
Dank voor jpouw reactie, want het is wel leuk om terug te reageren. Ga dus door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede mensen blijven goed, foute mensen blijven ook goed, maar goede mensen worden fout zodra zij zich hechten aan een religie.
Hoe waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ga je overigens in termen praten als 'Gij'. Er is maar een heilig geloof, dat is het geloof in jezelf.
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat deze 5 grote religies er jaren over hebben gedaan om zo'n grote aanhang te krijgen/hebben