Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn er nog geen botten van jezus gevonden en wl van dino's en mensen en dieren voor jezus

ik zat laatst lekker te kletsen mee collega's en toen hadden we het over pasen en toen weer over jezus en toen dacht ik waarom hebben ze nog geen botten van jezus gevonden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leuk boek hierover is
"De erfenis van de Tempeliers"van Steve Berry....
Erg spannend!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jezus had na zijn dood een verheerlijkt lichaam. Zijn lichaam kon zo oplossen en weer verschijnen, wat ook regelmatig gebeurde (lees de evangelieën)
Ik denk zelf dus aan een hemels lichaam.
Botten vergaan ook, als er maar een lange tijd overheen is gegaan.
Uit stof komt u en tot stof zult u wedergaan.
Soms kunnen botten verstenen, als de omstandigheden daarvoor goed zijn.
Daarom worden er nog regelmatig dino"s gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat er veel meer Dino's en mensen waren. En...., d'r was maar een Jesus.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je ik snap je vraag hij heeft mij ook wel eens dwars gezeten maar ik denk dat de botten van jezus niet op aarde zijn want jezus is opgegaan naar de hemel ( ik ben chirstelijk) maar dat terzijde als ik niet zou geloven bestond jezus niet maar iedergeval de botten van jezus zijn in de hemel

hoop dat ik je zo help ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die zul je ook nooit vinden omdat hij naar de hemel is vertrokken met lichaam en al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist.!
+
Er is een tijd geleden een tombe gevonden met daarin vermoedelijk Jezus en zijn hele familie.

http://home.planet.nl/~kaal0111/graf/jezus.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat de botten oit teruggevonden worden:Hoe weet je dan dat het de botten van J.C. zijn?Aan de hand van het bloed wat op de lijkwade van turijn zit?

Een moeilijke kwestie maar zoals je in mattheus 1:20 kunt lezen:Hij is geboren uit de heilige geest.Het hele verhaal over zijn tocht en kruisiging is ter inspiratie voor de christelijke mens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de meeste mensen zijn de botten niet teruggevonden.
Botten hebben ook niet altijd het eeuwige leven ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk geloof je dat Jezus heeft bestaan. Waarom geloof je dan niet dat hij naar de hemel is 'gevaren' met medeneming van zijn botten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christenen geloven dat de mens na zijn dood gescheiden wordt van ziel en lichaam. De ziel gaat naar de hemel indien de mens op aarde heeft geloofd ik Jezus als Zoon van God en heeft mogen aannemen als borg voor je zonden. Het lichaam wordt pas weer vereenigd met de ziel op de dag van het oordeel, de jongste dag of hoe je wilt horen bij het vergaan van de wereld.

Jezus is echter na Zijn dood weer opgestaan uit de dood. Hij heeft namelijk een grotere macht dan de dood. Heeft toen nog een tijd op de aarde geleefd en is daarna met ziel én lichaam naar de hemel opgevaren.
(Lees Markus 16; Lukas 24 en Handelingen 1)

Je kunt dus lang zoeken, maar de botten van Zijn skellet zijn hier niet meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De botten van dino`s waren groter, dus makkelijker te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Christus is opgestaan uit de dood en ten Hemel is gevaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 - Van 99,9% van de historische personen van enkele millennia geleden, zijn nooit botten gevonden, om de eenvoudige reden, dan slechts een minieme fractie van de botten wordt terug gevonden.

2 - Volgens Christenen is Jezus opgestaan uit de dood (met pasen) en opgevaren naar de hemel (met hemelvaart) en dus zijn zijn botten niet op aarde ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding