Hoe kun je maandverband/tampons redelijk lang vervangen?

k ben 's avonds(/'s nachts) ongesteld geworden en ik heb geen maandverband of tampons meer in huis. Ik ben vergeten nieuwe te halen. Hoe kan ik zorgen dat ik gedurende de nacht niet doorlek?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Woon je alleen? Of zijn er meer vrouwen in huis?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Naar het tankstation aan de snelweg rijden 24h open. Daar een pakje mvb kopen.

Antwoorden (2)

Misschien heb je nog een oud shirt of hemdje wat je kunt verknippen en daar enkele laagjes van gebruiken. Vaak heb je 's nachts minder bloedverlies dan overdag. maar als je je nog niet veilig voelt kun je ook een badlaken of handdoek in je bed leggen
anneliez
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je die eerste dag/nacht heel veel bloedverlies hebt, is een dun shirt/hemdje veel te dun, denk ik.
Je kunt
@meerdere onderbroeken over elkaar heen aantrekken en daartussen (oude) handdoeken doen. Deze zijn natuurlijk véél te groot, is geen prettig gevoel maarrrr wel heel erg goed in dit geval, het verschuift NIET!! probleem opgelost.

Natuurlijk voel je je toch niet echt safe, dus
@pak een groot badlaken
donker (blauw) en leg dat op de plek waar je ligt, is de simpelste oplossing hiervoor.

Wat je ook nog kunt doen, is gewoon
@een jeans aandoen.
Ja, IN BED , wat maakt het uit, je moet zonder zorgen in bed kunnen liggen en slapen, daar gaat het toch om. Niemand die het ziet (!?!)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
misschien niet altijd even fijn.. maar als noodoplossing zou je ook wat wc papier op kunnen vouwen en dat als vervanging gebruiken..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@naat1990
Wc papier is geen goeie oplossing, kans op lekkage is dan groot, vooral de eerste nacht/dag. Maar bij gebrek aan beter, misschien toch als laatste noodoplossing in gedachten houden.