Dat is een soa. Je zult naar de huisarts moeten gaan die kan je helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een afspraak bij je huisarts. Die zal je verder helpen. En geeft je in de meeste gevallen een zalfje tegen genitiale wratten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had deze bron ook opgezocht.
Zag nu hetzelfde antwoord.
+
Ze gaan nooit weg. Ze zijn veroorzaakt door een virus die niet weg te krijgen is.
Wel kunnen de symptomen worden bestreden. Je huisarts kan je hierin ver helpen.
In het begin heb je vaker een aanval van deze wratten en het worden steeds minder. Mogelijk en niet ongebruikelijk tot een aanval per twee jaar of nog minder.
Ze zijn verwant aan een koortslip.

Toegevoegd na 47 seconden:
Ze gaan nooit weg is fout. De oorzaak gaat nooit weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genitiale wratten zijn een SOA en worden dus overgedragen met het vrijen. Tijdens besmetting worden je geslachtsdelen besmet met een virus. Sommige mensen zijn alleen drager van het virus en hebben er geen last van. Als je er last van krijgt ben je drager en patient. In beide gevallen zal het virus nooit overgaan maar kunnen de oorzaken bestreden worden. Let op dat je dus altijd drager zult zijn en dus je partner ook moet laten behandelen als ze er last van krijgt.

Ik heb ze zelf nooit gehad en kan je dus niks uit eigen ervaring vertellen.

Je moet altijd een afspraak maken bij de huisarts voor SOA bestrijding. Ze kunnen genitiale wratten bestrijden d.m.v. bevriezing (stikstof) - Laserbehandeling - Overatief - Medicijnen.

Je kunt ook trichloorazijnzuur kopen op b.v. Ebay en hiermee smeren. Ook dit helpt in veel gevallen. Toch raad ik je altijd aan om naar de huisarts te gaan voor een goede diagnose en behandeling!

Laat het wel behandelen want het kan op den duur baarmoederhalskanker veroorzaken (in een zeldzaam geval).

SUCCES!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze ook gehad en via de huisarts ben ik bij de dermatoloog gekomen. Die heeft ze weggebrand en daarna kreeg ik een middeltje om ze aan te stippen.
Nooit geen last meer van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook naar de GGD gaan ipv huisarts...dat is anoniem als je dat wilt en kost niks. Als je het zelf wilt behandelen zonder iemand, kan je illegaal op internet het aanstipmiddel condyline 0,5% kopen en het zelf behandelen. Ze gaan inderdaad nooit weg, net als Herpes niet weggaat...soms komen ze terug, vaak als je verminderde weerstand/stress hebt. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigen ervaring heb ik niet mee, dus wat dat betreft moet ik je teleurstellen.

de dokter kan je hier vanaf helpen, en voorlichting geven hoe het te voorkomen.

er is in ieder geval geen huismiddeltje of middeltje zonder recept te verkrijgen die van je wratten af zal helpen.

je was stoer genoeg om ze op te lopen, dus weet ook stoer genoeg om een afspraak te maken bij je huisarts.

het is een virus, en het ligt er aan hoeveel je er hebt, hoe lang je ze hebt en ook waar ze zitten.

helaas, je moet gewoon naar je huisarts

Toegevoegd na 1 minuut:
oh en ook niet onbelangrijk.
zolang je ze nog hebt ga je natuurlijk niemand anders besmetten. neem je echt je verantwoording speel je ook even open kaart met de mensen waarmee je het bed hebt gedeeld, want ze komen natuurlijk niet uit de lucht vallen of door zweetvoeten he.