Hoe kan ik de gasvorming in mijn darmen onder controle krijgen zonder mijn favoriete voedingsmiddelen te elimineren?

Ik laat buitensporig veel windjes, ongeveer 1 om de 3 minuten. En ze zijn qua geurintensiteit enorm verreikend en onaangenaam voor anderen, waardoor ik telkens naar buiten moet (inhouden vind ik heel onaangenaam). Als ik geen sojamelk drink of andere sojaproducten nuttig en ook linzen en kikkererwten schrap heb ik bijna geen gasvorming, maar dit zijn mijn favoriete voedingsmiddelen. Anderen die deze producten ook elke dag nuttigen hebben volgens hen geen of weinig last van winderigheid. Ik vraag me dan ook een beetje af of er eventueel iets anders aan de gang is met mijn darmen, maar uit fecaal onderzoek is niks afwijkends gebleken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
erotisi
7 jaar geleden
wss is jouw darmflora anders. Probeer eens een pro of pre biotica kuur, geen garantie maar wie weet....
tinus1969
7 jaar geleden
Probiotica zijn juist de OORZAAK; het zijn de bacteriën die deze gassen produceren, en jij bent die bacteriën dagelijks van hun (blijkbaar) favoriete maaltijd aan het voorzien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moet ik dan eventueel een antibiotica-kuur?
Ritsuka
7 jaar geleden
Geen intoleranties gevonden?
Cryofiel
7 jaar geleden
Antibiotica lijkt me eerder contraproductief...

Antwoorden (1)

Tip van A.Vogel: eet geen groenten en fruit tijdens eenzelfde maaltijd. Wacht een uurtje met het eten van fruit na je hoofdmaaltijd. Hetzelfde geldt voor rauwkost en vruchtensap.

Om je darmflora in balans te brengen kan je een probioticum of kruidenmiddeltjes nemen. Het A.Vogel Aciforce voedingssupplement verrijkt en herstelt de darmflora met goede bacteriën. Je kan ook een preventieve probioticumkuur nemen om de weerstand van jouw darmflora te verhogen. Daarnaast bevorderen ook kruiden als aloë vera, venkel, anijs, kummel, bonenkruid, lavas, dille, tijm, rozemarijn, pepermunt, moerasspirea en gember de spijsvertering.
fremar