Dat zijn twee totaal verschillende afdelingen van een ziekenhuis.

De spoedeisende hulp is een afdeling van een ziekenhuis die erop gericht is dringende medische en verpleegkundige zorg te verlenen aan patiënten met acute aandoeningen of verwondingen.

Intensive care is de afdeling die gespecialiseerd is in de behandeling van patiënten met levensbedreigende aandoeningen.
SimonV
7 jaar geleden
Naar de spoedeisende hulp gaan mensen die een ongeluk hebben gehad of zo ernstig ziek zijn dat de huisarts niet genoeg voor hen kan doen. Op die afdeling van het ziekenhuis krijgen zij de direct nodige medische assistentie.

Op de intensive care worden patiënten verpleegd die levensbedreigend geblesseerd zijn of net zijn geopereerd. Ze liggen daar in speciale bedden met allerlei apparatuur en worden constant in de gaten gehouden.
Amadea