Ik heb enorm last van migrainaanvallen, hoe komt dat? Ben wel al zo'n 6 weken gestopt met drinken, heeft dat er iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Migraine kan zo veel aanleidingen hebben. Soms zijn die zo moeilijk te achterhalen dat je je beter kunt richten op het voorkomen van de aanval. Aan een andere reactie van je denk ik te zien dat je vantevoren al signalen krijgt die een aanval aan kunnen kondigen. Lichtvlekjes die dansen, wazig zien door een koker, grijze verschuivende mistvlekken. Mischien voel je ook al een onaangenaam gevoel in jouw maag. Mijn eigen ervaring is dat ik goed de voorverschijnselen herken en dan onmiddelijk mijn medicatie inneem. Immigran is een voor de meeste mensen erg probaat middel. Voordat ik mogelijk misselijk wordt, neem ik het al in en coupeert het de komende aanval. Volg in de media de ontwikkelingen want die zijn er zeker. Paracetamol en dat soort medicatie voldoet niet bij echte migraine. Ertegen vechten om een aanval voor te blijven, lukt meestal ook niet. Laat een arts met je mee kijken en noem de immigran (Sumatriptan als preparaatnaam) als mogelijke oplossing voor je. Mij heeft het echt veel meer levenskwaliteit gegeven. Ondanks enkele aankondigingen per week dat er iets aan zat te komen, heb ik al jaren geen echte migraineaanval meer gehad door op tijd mijn medicatie in te nemen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, als je voorheen alcohol nuttigde om te ontspannen dan kan dit gerelateerd zijn.
Migraine treedt vaak op in situaties die stressvol zijn.

Het is afhankelijk in hoeverre migraineaanvallen je belemmeren in het dagelijks functioneren. In mijn geval bleek ik 1 van de zwaarste vormen te hebben en had mijn huisarts triptaan voorgeschreven.Dit heeft eerlijk gezegd best wel goed geholpen

Ik zag in je andere vraag dat je wat factoren hebt beschreven die een rol spelen in het hebben van migraine aanvallen. Ga met deze informatie naar je huisarts en bekijk wat je het beste kunt doen.