waarom zijn trouwjurkan meestal wit?

als je in de bruidsshops kijkt zie je alleen maar witte bruidsjurken(zeker 85 % niet iedereen wil in t wit trouwen maar waarom zijn de meeste trouwjurken wit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Dat is letterlijk omdat de meeste mensen (zeker 85 %) nog traditioneel in het wit willen trouwen. Tenslotte is het de enige dat in je leven dat je legitiem in een droomjurk prinsesje mag spelen, en dat laten de meeste meisjes zich echt niet afpakken - al zijn ze in de praktijk nog maar buitengewoon zelden maagd. Je ziet ze zelfs wel hoogzwanger in een witte jurk !

En naast wit zijn ivoorwit, creme, zachtbeige en parelwit trouwens de meest populaire kleuren. Slechts een enkeling durft het aan om in een echt spectaculair andere kleur te trouwen. Jammer, want lang niet iedereen ziet er op haar mooist uit in wit.

Zouden bruidswinkels 20 % witte jurken etaleren en 80 % in verschillende kleuren, dan zou dat echt de verhouding in de verkopen niet veranderen. Mensen zouden dan alleen voor hun gevoel veel minder hebben om uit te kiezen. Dus is het praktischer de winkeluitstalling een afspiegeling te laten zijn van de daadwerkelijke vraag. Bovendien zou je de winkel van buitenaf veel minder snel als bruidsmodewinkel herkennen, en ook dat is belangrijk.

Zelf ben ik overigens in het smaragdgroen getrouwd ; stond me een stuk beter, en maagd was ik alláng niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

omdat de meeste mensen wel in het wit willen trouwen
en voor de andere die dit niet willen is die 15% andere jurken

Toegevoegd na 21 seconden:
aanbod naar vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BEDANKT VOOR DE MIN WAAR IS JE MOTIVATIE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een plusje ter compensatie +1
rebecca
13 jaar geleden
+je, ben het wel met je eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook +je ben het ook met je eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo niet hoempapa
als jij het allemaal zo goed weet geef dan zelf een antwoord op de vraag
Wit is de traditionele kleur voor een trouwjurk, en staat voor het onbevlekt zijn van de bruid, ofwel, maagd zijn. Daarom is een trouwjurk van oudsher wit. Dit leidt tot de vraag naar witte jruken, en dus worden er nog steeds vooral witte trouwjurken aangeboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wit staat symbool voor maagdelijkheid. Van oudsher is het daarom dé kleur voor een trouwjurk.

Vroeger mochten vrouwen die voor de tweede keer ging trouwen, absoluut niet in het wit, want ze was immers geen maagd meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Traditie. Wit is de kleur van de reinheid en maagdelijkheid. Vroeger trouwde men in het wit om aan te geven dat men nog maagd was.
Dat mocht echt niet als je moest trouwen omdat er een kind op komst was. Het wit is gebleven , de maagdelijkheid in heel veel gevallen niet meer, maar niemand stoort er zich aan (gelukkig)
anneliez
13 jaar geleden
Omdat wit voor veel mensen de kleur, de tint van de maagdelijkheid is. En omdat het lange tijd de bedoeling was dat een meisje als maagd het huwelijk inging.
In mijn tijd was dat nog gebruikelijk, met alle missertjes.

Ik vind een bruid in een kleur die past bij haar persoon in feite meer eigentijds dan het achterhaalde wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
los van de originele omschrijving van het maagdelijk wit, is wit ook de kleur van het "licht", het licht is het leven, en donkere kleuren zijn grauw en worden meestal vergelijken met de dood..
met uitvaarten zijn mensen daarom meestal gekleed in somber zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt uit de christelijke traditie, Daarin staat wit voor Rein en onschuld en ook voor maagdelijkheid hoewel vroeger de kleur blauw daar mee werd geassocieerd (kijk maar naar oude beeltenissen van de maagd Maria) Tegenwoordig is het voornamelijk een mode gril en daar er de meeste vraagnaar witte jurken is zullen er ook meestal witte jurken worden ontworpen.

Stel je wil echt geen witte jurk dan is er met een beetje zoeken genoeg keus in andere kleuren en je kan hem natuurlijk ook zelf ontwerpen. Dat heb ik gedaan...
Ziehier het resultaat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, dat lijfje, de tinten, de punt.
Top!
Plus ook voor je antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord, alleen ik kan je jurk niet zo heel mooi vinden. Wel knap gedaan, dus een plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afschuwelijke jurk.
Dit komt door het "maagdelijke" van wit, de meeste mensen die huwen, zeker wanneer dit hun eerste keer is dat ze van wal gaan en dus in het bootje stappen, die kleden zich in het wit. de vrouwen die opteren voor wit zijn "zogezegd" nog maagd. vandaar de vergelijking er hangt dus een symboliek rond dit gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die jurk symboliseert de maagdelijkheid van de draagster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag!
wit is de kleur die alle kleuren in zich draagt
en het hele universum omspant!
prachtig, om in het 'wit' te trouwen.