Onze kater is gecastreerd en blijft 'rijden' en sproeien. Hoe kan dit? Kunnen we dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.7K

Het beste antwoord

ook gecastreerde katers kunnen sproeien en masturberen.
van het masturberen maak ik nooit een probleem; vaak doen ze dat op een bepaald kussen of lapje, en die gooi ik regelmatig in de was.

gecastreerde katers sproeien vaak uit onzekerheid.
je zou een feliway spray kunnen kopen, en de sproeiplekken, na schoonmaak, daarmee bespuiten.
spray dagelijks ook wat in de lucht.

schoonmaken doe je met een sopje van biotex groen, even in laten werken, dan spoelen en nabehandelen met azijn.

kijk verder waar je kat door van slag zou kunnen raken, en probeer dit te verhelpen.
berucht zijn kattenluikjes, waardoor indringers binnen kunnen komen.

verder; bestraf de kat niet, dat kan het gedrag alleen maar verergeren.

als niets helpt, zou je met je dierenarts het implanteren van een staafje suprelorin kunnen bespreken.
succes!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank. Het masturberen gebeurt meestal op ons. Ik denk dat hij de schoot lekker warm vindt. Ik duw hem weg, maar hij blijft komen. Ik ben nu zwanger en heb het idee dat hij daardoor nog vaker bij mij komt. Het sproeien is erger geworden toen er nog een poesje bij ons in huis kwam. Maar nu knijp ik 'm dus met een kleintje op komst. Ik zie onze kater zo tegen de nieuwe box en wieg sproeien en dat maakt me nu erg nerveus. Ik heb de spray besteld. De schoonmaaktip neem ik ook van harte. Indien dit niet werkt, zal ik met de dierenarts het implementeren van een staafje suprelorin bespreken. Nogmaals vele dank...

Andere antwoorden (2)

Je zegt niet, hoe lang geleden je kater gecastreerd is. Het duurt even, voor de hormonen-spiegel in zijn lichaam verandert door het niet meer aanmaken van mannelijke geslachtshormonen.
Het kán natuurlijk, dat er iets niet helemaal goed gegaan is tijdens de castratie : ga nog een keer langs bij de dierenarts, zodat hij nog eens kan checken. Misschien zal er wat bloed onderzocht worden hiervoor."
Én het kan, dat hij dit gewoon als gewoonte heeft aangeleerd, en dat hij ermee doorgaat, omdat hij het altijd zo deed. Dan zal je met wat gedragstraining aan de gang moeten. Maar éérst kijken, of het geen lichamelijke oorzaak heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kater is al bij ongeveer 10 maanden gecastreerd en is nu 5 jaar... Het is dus een oude geile bok... Word er gek van!
Een kater castereren moet zo vroeg mogelijk gebeuren en zeker voordat hij 10 maanden is. Zodra de hormoonhuishouding op gang komt ben je te laat, het 'sproeien' en weglopen kun je dan niet meer voorkomen, nieuwe kittens wel.
Als je (in de toekomst) een dierenarts kunt vinden die het met 8 maanden wil doen moet je het zeker doen.
Nu kun je 'm alleen nog afleren om in huis te sproeien door direct een plantenspuit er op te zetten (heterdaad)
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
5 mnd is een mooie leeftijd voor castratie van een kater.
de plantenspuit lijkt me geen strak plan, zolang je de oorzaak niet weet.