Hoe werkt klonen?

Ik heb in de krant gelezen dat er blijkbaar over 5 jaar mammoet's kunnen klonen . Maar hoe doen ze dat nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ik heb gehoord dat dat mogelijk zal worden door cellen te nemen van bijv. Een mamoet en dat kan zich dan vermeerderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mammoeten klonen zal niet lukken, want voor klonen heb je tot op heden levend celmateriaal nodig. En dat is er niet van mammoeten. Er wordt wel geprobeerd om uit mammoeten die ingevroren zijn geraakt, levend celmateriaal te krijgen, maar dat gaat heel moeilijk. Tijdens het ontdooien gaat het celmateriaal stuk.

Misschien dat het met de toekomstige techniek wel kan. Daarna zal het kernmateriaal moeten worden ingebracht in een eicel zonder kern, bijvoorbeeld een eicel van een olifant.
Op wikipedia vind je hoe dit technisch in z'n werk gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan worden alle cellen van je lichaam gedeeld en een precies exemplaar kan dan wirden opgebouwd