Waarom knooflook onder het voordeurmatje??

Ik woon in een flAt en vandaag toen ik naar buiten ging zAg ik dat er onder me voordeur matje iets lagdus ik kijken. Dit bleek een teentje knooflook te zijn wie het er neer gelegt heeft... Geen idee weet iemand wat hier de betekenis van kan zijn?? Het meer en deel van de bewoners hebben islamishe afkoms kan het iets uit hun geloof zijn ??????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk ook eens op onderstaande link , punt 6 http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:aBSE3DYPcOUJ:aaiil.org/suriname/newsletter/2003/newsletter2003_04.pdf+knoflook+islamitisch&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESiZqHBth5OapFc_RHhUUCA9PGrlL0kuxxWlUhIL6XUSMC2hcAbz0XwA_uYAxb5u2SoBbZLjc0p-YUs22hdgiS8ohdOcN-puStT4I4LQEkI0VnYY8FlVbdi97OOWdYaDMRjbRbRl&sig=AHIEtbS7z0_42vIRPtUccN9HWWONU3yNlg
jvd
13 jaar geleden
Fijnsnipperen en over de steak strooien.
Jammie,jammie!!

Antwoorden (5)

Dit is een soort bijgeloof. Knoflook is bijzonder beschermend, zeelieden dragen het bij zich om zich te beschermen tegen schipbreuk. Soldaten droegen het in de Middeleeuwen bij zich als bescherming. Het wordt in huis geplaatst om het te beschermen tegen het kwaad en om dieven op afstand te houden, boven de deur wordt het gehangen tegen afgunstige mensen, vooral in nieuwe huizen werkt Knoflook zeer krachtig. Knoflook wordt onder het hoofdkussen van kinderen geplaatst om ze te beschermen en vroeger droegen bruiden een stuk Knoflook in hun zak om geluk te brengen en om het kwaad op afstand te houden op deze grote dag. Wanneer een magneet wordt ingewreven met Knoflook verliest deze zijn magische kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel bijgeloven denken ze dat knoflook bij deuren en ramen de vampiers tegen gehouden worden, het kan dus als een hele goede bedoeling onder je mat gelegd zijn, puur om je te beschermen.
Niet van wakker liggen, gewoon om glimlachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan onderstaande reactie niet als reactie kwijt. Dan maar als antwoord.

kijk ook eens op onderstaande link , punt 6

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:aBSE3DYPcOUJ:aaiil.org/suriname/newsletter/2003/newsletter2003_04.pdf+knoflook+islamitisch&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESiZqHBth5OapFc_RHhUUCA9PGrlL0kuxxWlUhIL6XUSMC2hcAbz0XwA_uYAxb5u2SoBbZLjc0p-YUs22hdgiS8ohdOcN-puStT4I4LQEkI0VnYY8FlVbdi97OOWdYaDMRjbRbRl&sig=AHIEtbS7z0_42vIRPtUccN9HWWONU3yNlg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm deze snap ik niet helemaal.. waarom zouden hun het dan bij mijn deur neer leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan ik geen antwoord op geven. Ik ken jou niet en ook niet jouw gedragingen; of deze wel/niet tot ergenis leidt. Ik deel alleen datgene wat evt. relevant kan zijn. Aan jou de keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het kan dus zijn dat er knoflook bij mijn deur gelegd word omdat wellicht ik in hun ogen dingen doe die bij hun tot ergenis lijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaals, dat kan ik niet zeggen.
Wanneer er voor jou geen aanleiding bestaat om zo te denken dan zou ik me er verder niet druk om maken.
lijkt me meer een grap dan dat er iets achter gezocht moet worden ..

misschien zijn ze t vergeten met haloween op t op te ruimen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zeker weten niet. 1 in die cultuur doen ze niet aan heloween. 2 in de flat hier is niet aan heloween gedaan en 3 het lag er vanochtend pas voor de eerste dag
Knoflook wordt vaak gebruikt om kwade geesten buiten de deur te houden. Je ziet dit gebruik nog terug in Griekenland. Daar hangen regelmatig hele strengen knoflook boven de deur! :)