is het beter de winter maanden of zomer maanden zwanger te zijn?

ik wil graag zwanger worden, maar vaak hoor ik dingen dat als je zwanger bent tijdens de zomer zwel je op en dat soort dingen. dus ik wil eens andere meningen horen. hoe jullie over denken en mensen die zelf zwanger zijn of zijn geweest. gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat het niet uitmaakt of je in de zomer of winter zwanger bent vocht vasthouden kan je ook hebben als je in de winter zwanger bent.
Maar ik denk niet dat je een keuze hebt wanneer je zwanger "wilt" zijn wie zegt dat je aantelt op het moment dat jij het wilt zoiets valt niet te plannen denk daar maar over na ipv. in de zomer of winter zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het is wel fijner om niet in die vreselijke hitte te moeten bevallen en kraamtijd te hebben vind ik persoonlijk want de éen is in de winter geboren en de andere tijdens een hittegolf,maar dit is eigenlijk waar je zelf het beste tegen kan en dan nog heb je het niet voor het zeggen wanneer je zwanger raakt dus je kunt hier eigenlijk geen goed antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben zelf nog niet zwanger geweest maar misschien is de zomer niet zo prettig, dan loop je met zo'n buik door die enorme hitte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft allebei voor en nadelen.
Mijn oudste werd geboren midden in de zomer, omdat hij 3 weken te vroeg was, was hij iets geel, in de zon, achter het raam liggen, is dan heel goed dus dat was een enorm voordeel.
Mijn 2de kwam begin januari, er lag een pak sneeuw en was glad, met het gevolg dat de kraamhulp pas aan kwam toen de bevalling al achter de rug was. En ook sommig kraambezoek kon de eerste dagen niet komen vanwege het slechte weer.

Aan het einde van je zwangerschap heb je grote kans vocht vast te houden, in de zomer zal je hier misschien meer last van hebben, maar met kannen heerlijk koud water kom je die laatste weken ook wel door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over zwanger zijn en bevallen hoor je veel enge verhalen. Naast je neer leggen, en er van genieten. Vaak is het eerst drie maanden misselijk, dan drie maanden roze wolk, en dan de laatste drie maanden en heel gesleep met die dikke buik. Daar veranderen de seizoenen niets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft allebei zijn voor en nadelen, zie antwoorden hierboven. Wel is het zo ,dat wanneer je in de wintermaanden zwanger bent, je lekker naar buiten kunt met de kinderwagen als de baby geboren is. Goed voor de kleine , maar vooral lekker voor jezelf om weer in balans te komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was de eerste keer zwanger in volle zomer met een hittegolf er nog bovenop. Dat was geen pretje.
Ik heb er de 2de keer bewust voor gekozen om in de winter zwanger te zijn en dat was véél aangenamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt me bekend voor Siska,maar je hebt het niet voor het zeggen wanneer je zwanger raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: Ik had het gepland met een marge van enkele maanden, omdat ik ook dacht dat het niet meteen zou lukken. Maar het lukte dus wel, van de eerste keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het Siska,ook ik was binnen 6 weken zwanger van mijn beide kinderen,maar het is niet gegeven want de meeste doen er wel een tijdje over dat het lukt.
Daar heb ik nooit over nagedacht. Het was in ieder seizoen een feestje om zwanger te zijn.

Tijdens de bevalling denk je echt niet na wat voor weer het is en als je op het laatst loopt, kan het (hoeft niet) in alle seizoenen moeilijk zijn.

Als je een kindje wilt, concentreer je dan op het nieuwe leven. Laat alle verhalen die iedereen spuit aan je voorbij gaan. Zéker de verhalen van moeders en schoonmoeders.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord, ik heb ook alle seizoenen gehad en het was gewoon zo, dus ik maakte er geen punt van. +
ik heb destijds "er op gemikt" dat ik zou bevallen in de late winter of het vroege voorjaar. Dat leek me heerlijk: zwanger in de winter en met je kleintje er op uit vanaf de lente. Dat is beide keren gelukt.
Maar je hebt het niet altijd in de hand wanneer je zwanger wordt. Stel dat de planning niet lukt, ga je dan een jaar wachten? Nee toch! Dan ga je verder, hoe dan ook.
Zwanger zijn is (meestal) een feestje in welk jaargetijde dan ook. Als de misselijkheid e.d. voorbij is tenminste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi, mijn eerste zwangerschap was in de winter en ben in febr. 2007 bevallen. Dit vond ik zelf erg fijn. Ik ben nu zwanger van de tweede, ben 34 weken, en vind het zelf echt wel wat zwaarder... alles is zwaarder daar niet van, maar de hitte maakt het allemaal niet leuker.
Als je "opzwelt" doe je dat toch wel, of het nou warm is of vriest.. vocht vast houden heeft niets te maken met de buiten temp. als je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nadeel zomer: de hitte als je hoogzwanger bent
voordeel zomer: lekker veel wandelen in je 10 weken kraamverlof met je nieuwe babietje in de wagen in het heerlijke weer

En zo zijn er voor elk seizoen tal van voor- en nadelen te verzinnen, gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden dus pak je sowieso 3 seizoenen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste heb je het niet voor het zeggen/kiezen wanneer je zwanger raakt... Dat je zwanger raakt is al een wonder! Het vocht vasthouden heeft niet te maken met warrm weer... Ik ben 31 oktober 2010 bevallen en heb alleen de laatste 3 weken wat vocht vast gehouden.. En dat was echt minimaal bij mijn voeten! De hele zomer dus nergens last van gehad behalve dat hitte idd wel wat zwaarder valt. (Door mijn buik moest ik me nog meer inspannen met opstaan. En ja dan is hitte niet fijn nee!).
maar het voordeel met de zomer is dat je lekker je buik kan showen en lekker afkoelen in het water!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, Bevallen in de zomer is ook geen ramp, het ziekenhuis is altijd heerlijk cool in de zomer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ben ik zwanger geweest in de zomer. Maar ik heb er niks geen hinde van ondervonden. Geen opgezwollen enkels of zo.Ik had uiteraard wel zo mijn zwangerschapskwaaltjes ( braken vaker plassen en noem maar op. Maar die zou ik ook wel hebben gehad als het bijvoorbeeld herfst was geweest).Wat ik wel een nadeel vond van mijn dikker worden de buik was het feit dat de bikini niet lekker meer zat en dat ik dus met een badpak moest zwemmen. Maar dat was gewoon een kwestie van hoe zal ik het noemen ...aanstelleritis.Alleen ikzelf ervaarde dat als een nadeel want de rest van de bad gasten zal het worst zijn dat er een zwangere vrouw in een badpak aan het zwemmen is. En bevallen deed ik in Januari en de regen kwam met bakken uit de lucht vallen, het was guur en koud, maar gelukkig sneeuwde het niet en was het ook niet glad. Maar ik ben wel heel bang geweest toen. Ik vond het geluid van die storm eng en het was zo vroeg donker dat vond ik maar niks. En dat gooi ik op de hormonen. Want ik ben nooit eerder bang geweest voor storm ,regen ,bliksem of het donker. Alleen toen.En in de zomer is het vaak beter weer en blijft het langer licht. Dat is mijn ervaring geweest toen des tijds