Omdat zakken niet zozeer een praktische functie hebben maar vooral ook een versierende. In een grotemensenbroek zijn zakken ook niet primair bedoeld om te gebruiken. Een portemonnee in je kontzak kan nog wel, maar niks staat zo maf als een volwassen vent (of vrouw, nog erger) met uitpuilende broekzakken. Klein sleuteltje of karrenmuntje kan nog net.

Maar omdat een babybroek gewoon een kleine versie is van een grotemensenbroek, zijn ook alle 'nutteloze' versieringen als een gulp, zakken, lusjes, knoopjes en omslagen meegenomen. Omdat het gewoon leuk staat. Een zak met elastiek in de taille voldoet natuurlijk uitstekend als praktisch kledingstuk, maar je wilt je kindje ook wel eens wat anders aantrekken, toch ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Voor de show.. een broek heeft gewoonlijk zakken..kleine of grote maakt niks uit denk ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zo veel mogelijk naar het volwassen model gemaakt worden. Dat maakt sommige babykleren juist zo schattig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is grappig om baby's in een miniversie te zien van "grotemensenkleding", vandaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ze zoveel mogelijk op kleine volwassenen te laten lijken?
Ik vind stoere babykleertjes erg leuk
maar een baby van een week oud in een spijkerbroekje in de wieg vind ik echt zielig
dat zit toch niet lekker voor ze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het er dan uit ziet als een "echte" broek. Zonder zakken ziet een broek er namelijk al snel uit als een baby-broek of pyamabroek. Met zakken is zo'n broek gelijk al een stuk stoerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een reserve speen in te bewaren, natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk.:) +1
Leuke vraag :D

Het heeft natuurlijk geen enkel nut, al zou er best een speentje inpassen :) Waarschijnlijk omdat we de 'grotemensenbroeken' ook met zakken maken, is het leuk om dit in een babybroek als versiering terug te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het "zakgeld" van oma en opa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om in de ene zak een spuugdoekje te doen voor de mond af te vegen voor de snoepjes van oma, die in de andere zak zitten. ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de sokjes natuurlijk... tenminste... een leidster van het kinderdagverblijf stopt altijd de sokjes erin... zo kunnen ze niet kwijtraken =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dan een speen hebt met zo'n touwtje eraan met een clipje, dan maak je het clipje vast aan die zak en raakt de speen niet kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, waar moet ie anders zijn mobieltje laten!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de kledingbranche niet discrimineerd.