Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik tijdens mijn zwangerschap frambozen eten?

mag ik tijdens mijn zwangerschap frambozen eten ? ben nu 10 weken .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voedingscentrum heeft heel overzichtelijk staan wat vooral, helemaal niet, of niet te veel mag: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/zwangerschap-en-kind/zwangerschap.aspx Over frambozen hebben anderen al antwoord gegeven: niets mis mee. Alleen frambozenblad (dat totaal andere stoffen bevat dan de vruchten) valt onder het kopje kruiden en kruidenpreparaten. Daarvoor geldt in feite: niet doen tenzij je groen licht hebt van verloskundige of arts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, dat mag. Maar alle groente en fruit moet je tijdens je zwangerschap wel goed schoonmaken!

Toegevoegd na 4 minuten:
Gefeliciteerd, trouwens!
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja, frambozen zijn juist heel erg gezond. Ze zitten bomvol vitamine C en bevatten ook nog eens een hoog foliumzuurgehalte.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Wat zou daar op tegen kunnen zijn? Frambozen zijn gezond voor iedereen. Het enige waar voor gewaarschuwd wordt is het drinken van thee gemaakt van het blad van de framboos. En dat is dan omdat die thee laxerend werkt. Maar er is geen enkel bezwaar tegen het eten van de vruchten.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding