Moet ik hem alsnog de bekeuring laten betalen? (zie uitleg)

Een vriend van mij heeft vorig jaar mijn auto geleend en een snelheidsovertreding begaan. De bekeuring was ruim €90.00

Ik heb hem hierover verteld en hij zij de bekeuring terug te betalen. Aangezien hij kort daarna verhuisd is naar het buitenland is het er niet van gekomen om de bekeuring terug te betalen aan mij.

Nu ruim 1 jaar later is hij weer terug in Nederland.
Maar moet ik hem nog steeds vragen het geld terug te geven wat ik voorgeschoten heb. Of komt dit zo .... over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik zou hem gewoon vragen of ik dat geld nog terug kan krijgen.
niet meteen als hij binnenkomt maar als jullie al een tijdje gezellig hebben zitten babbelen. en dan later even zeggen o`ja ik krijg trouwens nog 90 euro van je.
als hij een beetje vriend is dan geeft hij het wel weer terug.

als ik zelf andersom zoiets had en iemand moest op deze manier nog geld van mij hebben zou ik ook willen dat ze me eraan herinneren, dan is dat maar afgehandelt en zit je er niet meer mee in je hoofd
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ik zou zeggen, breng het nonchalant een keer op in een gesprek.... niet geforceerd. En breng als een grapje dat je het geld nooit hebt gezien.

Kijken hoe er gereageerd wordt, in het beste geval is hij het glad vergeten en zal je direct het geld geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij heeft toegezegd die bekeuring te betalen, dan mag je hem daar best aan herinneren.

Hoe je dat doet, hangt af van de verhoudingen.
Misschien kan je onder het genot van wat drinken of
eten eens iets terloops laten vallen, van : "weet je nog.....?

Of als je uit eten gaat, dat jij dan zegt: dat betaal jij zeker, want dan staan we quite met die bekeuring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon als je hem weer ziet even een balletje opgooien.
Ongewild kan hij het vergeten zijn.
Een goeie vriend betaald zoiets gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als die vriend nou blut is na een jaar buitenland zou je dan de vriendschap afkappen?? Ik zou zo de auto weer meegeven met de nadruk dat ik vergeten ben van vorig jaar "laat maar zitten" EN laat het niet meer gebeuren..
In tegenstelling tot alle andere antwoorden zeg ik; Nee, niet vragen. Als het een goede vriend is zou ik het laten zitten. Jammer van die 90 euro, maar om het te vragen komt wel heel ..... over. Stel dat het jou was overkomen. Kom je na een jaar buitenland weer bij je vriend en die begint over een bekeuring van een jaar geleden. Beetje lullig zou ik het vinden.

Hopelijk voor jou begint hij er zelf over, anders gewoon zo laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag de foto op (als het een camera delict is) en laat hem die zien. Op vrolijke toon zijn dossiertje laten zien. Als hij niet reageert en betaalt, dan is het een oetlul: jouw auto lenen, jouw benzine gebruiken en jou nog de bekeuring laten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beloofd is beloofd, dus gewoon vragen.
Bovendien leen je de auto uit en krijg jij onterecht een bekeuring, geef dan aan wie de overtreding heeft gepleegd en via het cjib wordt de bekeuring dan verhaald op de werkelijke bestuurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef in dergelijke situatie weer terug. De meeste hebben een geheugen als een zeef en hebben allang verdrongen wat hen niet past.Als je spreekt over vriend....zou hij je er niet om laten vragen. Waarom moet je gedwongen voor een ander aan het werk.
Maak het zo, dat een ander jou boete heeft betaadl en naar het buitenland vertrokken is en jij de boete dus niet meer hoeft te betalen. Wedden dat het wwartje valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha categorie vragen aan mannen en ik zie allemaal vrouwen reageren, lol

Mannen zeiken niet over geld in een vriendschap geef hem die bekeuring gratis niet meer over praten, vrouwen kosten duurder. (mannen praat)

(dit gaat me minnetjes opleveren auw)
p.s. mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terugvragen + de verhoging en administratiekosten van 6 euro. Wordt dan Euro 90, eerste verhoging Euro 50,00, tweede verhoging Euro 150,00 en daarna de lik in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet netjes als je als dank voor het uitlenen van je auto de bekeuring mag betalen voor de overtreding die gemaakt is door de persoon die je auto heeft geleend.

Ik vind dat hij zelf de beschaving behoort te bezitten dit uit zichzelf te betalen en niet jou op deze wijze voor het blok te zetten. Nu zit jij immers met de vraag: Wat te doen?

Bij mijn eerste ontmoeting met hem zou ik de bekeuring overhandigen met de woorden: 'Graag krijg ik dit geld van je terug'

As die 'vriend' zich daar dan tegen zou verzetten , liet ik het geld wèl zitten. Maar die vriendschap behoorde voor mij dan tot het verleden.

Met zulke vrienden heb ik geen vijanden meer nodig, toch?

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is iets wat die echt nog wel weet ..dus gewoon vragen waneer je dat geld terug krijgt ..zo niet krijg je het nooit... en nooit meer je auto uitlenen