Hoe maak je je Ouders wijs dat je niets voor je .. verjaardag wel heben . Maar ze blijven maar aandringen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Niet. Ik ken het probleem, dat dringt gewoon niet door. Ze hebben vooral zélf het idee nodig dat ze je iets moois geven. En wie ben jij om ze dat af te nemen? (Oké, jij bent degene die jarig is, wiens dag het is, om wie het hele feest draait, maar afgezien daarvan?)

Bij mij is één van de redenen om niets te willen hebben, dat ik niet zit te wachten op meer spullen. Ik heb niet meer dingen nodig. Wat ik in plaats daarvan vraag:

Strategie 1: het compromis. Ik vraag om iets dat opgaat, iets waar ik van kan genieten en dat dan weg is. Ze mogen zelf weten of het dan een fles drank of een bon voor de sauna wordt. Zij blij, ik geniet, en de zooi in mijn huis neemt alleen toe als ik vergeet om naar de glasbak te lopen met de lege fles.

Strategie 2: de alternatieve ontvanger. Ik vraag ze om iets te schenken aan een goed doel van mijn of hun keuze. Zij kunnen betekenisvol geven, iemand die het nodig heeft wordt ermee geholpen, en ik zit achteraf niet met meer spullen die ik nooit zal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

niet, hoe harder je protesteert hoe harder het ouderlijk instict gaat werken. gewoon ondergaan het is zo weer morgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ze te zeggen dat je hun aanwezigheid op zich al een cadeau vindt en als ze dan toch perse iets willen geven ze zelf creatief en vindingrijk moeten zijn.

Het is eenmaal een gegeven dat het bij sommige mensen vaak in hun hoofd zit dat cadeaus geven op een verjaardag erbij hoort. Dit krijg je er niet uit. Alleen door de bal bij hun te leggen en ze het iets moeilijker te maken,( jij vraagt immers niks omdat je, zogenaamd, niks weet) moeten ze erover nadenken en komen ze wellicht tot het inzicht dat je het meent en is de kans aanwezig dat ze met je gedachten meegaan of tegemoet komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal hoef je ze dat niet wijs te maken.
Als je ouders je goed kennen(normaal is dat het geval) en je wil echt niks voor je verjaardag hebben dan begrijpen ze dat wel.
Maar meestal zeg je dat je niks wil hebben omdat je niet hebberig over wil komen en daar prikken ouders meestal wel doorheen.
Dus eigenlijk is de vraag: wil je echt niks hebben voor je verjaardag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, en wat doe je dan met de ouders die dénken dat ze 'er doorheen prikken', omdat ze oprecht niet in staat zijn te begrijpen dat je wel eens écht geen cadeau zou willen, en niet alleen maar bescheiden doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh, daar moest ik even over denken maar ik denk een antwoord te hebben gevonden.
Je hebt me tuk. Daar heb ik geen antwoord op.
Ik hoop voor je dat ze echt niets geven!! Dat zal je dan best tegenvallen en dan zal je volgende keer het verzin-werk wel voor hun willen doen.
Vraag een boekenbon, een bioscoopbon of een jaarabonnement voor Artis o.i.d.

En, je ouders moet je niks wijs maken, je kan ze hooguit iets uitleggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon accepteren punt klaar. Een cado voor je verjaardag is heel normaal. Zelfs door je ouders.. Wees erblij mee.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ouders zijn je ouders...voor hun blijf je hun kind ten alle tijden, of je nou vijf of vijftig bent...als ze je vragen wat je wil voor je verjaardag en je weet het echt niet, dan kan je ze inderdaad vragen of ze zelf willen kijken en dat het dan vast altijd wel goed zal zijn. Ze kennen je, weten vast waar je van houd of niet...maar ouders willen graag geven omdat je doodeenvoudig hun kind bent...en een verjaardag is voor een ouder toch ook vaak de herinnering aan je geboorte...dus ja ik denk dat het een stukje geven en nemen is ...maak je daar niet druk om laat ze lekker doen:))) en geniet ervan zolang je je ouders bij je kan hebben... later zijn ze alleen nog herinnering en ga je misschien denken had ik maar... dus niet doen is mijn advies , niet druk maken om een kado ... als je echt niks weet, zeggen dat ze het zelf moeten zoeken als ze perce wat willen geven..:)