Willen mensen met een broertje of zusje ook vaker meer kinderen later?

Volgens mij willen mensen die enigskind zijn vaak zelf later ook niet meer kinderen.

Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Nou kan me niet voorstellen dat dat klopt, ken redelijk veel mensen die zelf geen broers of zussen hebben, maar wel meerdere koters...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, mijn vriend was enigst kind thuis maar hij wil graag 2 of 3 kinderen.
Het zegt per definitie niet echt iets denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog nooit van gehoord. Ik denk dat iedereen anders en dus niet meteen hetzelfde gaat doen als je ouders. Mijn ouders hebben 3 kinderen, maar ik wil er later echt geen 3!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin had geen broers of zussen maar nu wel een gezin met drie kinderen.

Ik vond het voor mijn gevoel wel weer heel gezellig voor mijn eerste kind dat ze een zusje of broertje zou hebben. Ik heb heel veel gehad aan mijn broer, we trokken veel met elkaar op. Leek me voor haar ook heel fijn (al is dat nooit een garantie, kun je wel drie kinderen hebben;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk ook niet dat veel mensen later hetzelfde doen,
mijn ouders hebben er 4 ,
ik ga zelf voor 2 denk ik, heb al 1tje hihi

mischien dat mensen die zelf geen broers of zussen hebben mischien wel eerder 2 of meer doen omdat ze mischien zelf het jammer vonden dat ze geen broers of zussen hadden en dat ze het voor hun kinderen wel leuk zullen vinden.
14 jaar geleden
Ja klopt, mensen willen automagisch herhalen... Zo zijn er families waar eeuwenlang molest is en ook families waar eeuwenlang weelde is... Het is allemaal hetzelfde, herscheppen van dat wat bekend is... Dus ook kinderen en grote gezinnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben alleen opgegroeid, maar ik heb zelf twee kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant om eens een onderzoek naar te doen, en dan vooral ook de redenen die mensen daarvoor opgeven.
Ik kom zelf uit een gezin van 3 en heb er zelf ook 3 (hun vader komt uit een gezin van 4), maar mijn beide broers hebben er maar eentje terwijl hun partners ook uit grote gezinnen komen.
De reden voor mij was dat eentje een beetje zielig is en 2 zo standaard. Na de derde was het lichamelijk niet meer mogelijk om er meer te krijgen.
Mijn man heeft er eentje, heeft zelf een broer en zijn ex heeft ook een broer. Bij hem speelden problemen rond de geboorte van zijn dochter mee in de keuze voor niet meer dan één kind.

Ik denk echter dat je een belangrijk iets wel over het hoofd ziet. Het is namelijk zo dat je wel van alles kunt willen en plannen, maar of je dat ook krijgt is natuurlijk maar de vraag. Ik wilde eigenlijk wel 6 kinderen, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen. Zo ken ik ook mensen die 2 wel genoeg vonden maar er uiteindelijk 3 hadden.

Er zullen dus wel meer omstandigheden meespelen dan enkel het gezin waaruit je afkomstig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De broer-zus relatie is een levenslange relatie die we niet kunnen kiezen en ons gegeven wordt. Net omdat die band levenslang en onbreekbaar is, durven we ons tegenover hem of haar meer laten gaan.
Ik denk van wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn omgeving zie ik dat dit niet perse zo is.
Sommige uit grote gezinnen( gaan) (hopen) ook voor een groot gezin.
En anderen juist 1 of 2.
Dus dit zegt niets.