waarom gaan juist die relaties stuk..waarvan je dacht..dit is het perfekte stel..!!??

vaak gaan relaties stuk..die voor de buitenwereld als voorbeeld dienen..hoe gelukkig mensen..samen kunnen zijn..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

Omdat het perfecte stel (nooit ruzie enz) geen echt stel is. Een echt stel is niet perfect en dat maakt het echt. Je maakt ruzie je hebt irritaties maar uiteindelijk kies je voor elkaar en werk je aan je relatie.

Een stel waarbij alles perfect gaat zal ooit ook tegenslagen krijgen, meestal zijn ze dan niet zo goed voorbereid en is het in 1 keer voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het perfecte stel is wat de buitenwereld ziet. Maar binnenshuis gaat het er dan heel anders aan toe. Dus het zijn eigenlijk alleen maar mensen die perfect de schijn op kunnen houden.
Dit geldt ook voor perfecte gezinnen met perfecte kinderen die nooit ruzie maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook +1
van die stellen die een paar jaar getrouwd zijn en in gezeldschap overdreven zitten te zoenen. Je weet gewoon dat er iets mis is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens +1
Als mensen voor de buitenwereld een perfect stel zijn zie je vaak dat er achter gesloten deuren een heel ander verhaal schuil gaat. Vaak is een "ideaal stel" een stel dat nooit ruzie maakt en altijd samen dingen onderneemt. Vaak gebeurt het dat juist bij zulk soort stellen één van de twee zich ineens niet meer prettig voelt in de relatie, geen ruimte meer krijgt voor eigen dingen en dat er daardoor onvrede ontstaat.

Dan ineens als een donderslag bij heldere hemel besluit 1 van de 2 dat de relatie niet is wat diegene zoekt, en die zet er een punt achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is perfect. En dat geld net zo goed voor stellen. Dus er zit een fout in je denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrienden vertelden eens dat ze nooit verwacht hadden dat mijn ex en ik ooit uit elkaar zouden gaan, onze relatie werd voor de buitenwereld als perfect gezien. De ideale schoonzoon, een eigen woning, 2 gezonde kindertjes, beide een vaste baan met goed inkomen, zoals wij het voor elkaar hadden, dat wilden anderen ook wel.

Maar in werkelijkheid was ik al heel lang ongelukkig maar verstopte dat achter een 'vrolijk' masker, je wilt niet dat anderen denken dat je een slecht huwelijk hebt.
Dat kun je een hele tijd volhouden, maar je gaat je aan steeds meer dingen ergeren en op een gegeven moment zal je toch een keuze moeten maken, en dat kan voor vrienden en familie wel eens als een grote verassing komen.

Ps. ik ben nu happy zonder masker op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi voor je..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 houwen zo!
Blijkbaar zijn die mensen er dan langdurig in geslaagd de schijn op te houden. Zeker als ze niet alleen de perfecte relatie lijken te hebben maar ook nog eens zelf schijnbaar perfecte mensen zijn, tot in de puntjes verzorgd, leuke baan, leuk huisje, leuke kids, leuke uitstapjes, kan ik me zo voorstellen dat het ze heel wat energie heeft gekost om constant zo op de buitenwereld over te komen. Op een gegeven moment houdt dat natuurlijk op en barst de bom ; je kunt niet tot je pakweg 80e voor de buitenwereld leven, en feitelijk de dingen waar het echt om gaat verwaarlozen.

Vaak lopen dit soort relaties stuk omdat één van de twee een ander heeft ontmoet. En ook dat houden ze vaak geen 25 jaar vol. Schijn begriegt, ook op het gebied van perfecte relaties. Perfecte stellen bestaan net zo min als perfecte mensen ; mensen die dat van elkaar accepteren en daar een weg in weten te vinden, hebben vaak een echt goede relatie (al is die misschien niet helemaal perfect) en houden het verrekte lang met elkaar uit. Maar aan de buitenkant zie je er meestal niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je van buiten af nooit kan weten, raden, zien of voelen hoe het thuis eraan toe gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heleboel dingen zijn aan de buitenkant niet wat ze lijken en vaak wordt de schijn opgehouden.
Helaas geldt dat voor heel veel relaties.
Veel mensen zijn meer bezig met te denken, hoe kom ik over op de buitenwereld, laat ik vooral doen alsof alles geweldig is. Jammer en triest!