waar komt het gebruik van de knuffelbeer vandaan?

Wanneer dacht men dat het een 'goed' idee was om kinderen met een knuffel te laten slapen?
En is het meteen al begonnen met dieren (beren) of was de pop of iets anders eerst gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De oudste knuffel die we kennen stamt uit het oude Egypte. In graftombes werden al poppetjes gevonden die aan overleden kinderen ‘meegegeven’ waren. Dat waren niet meer dan in elkaar gebonden lappen, maar kinderen hadden daar waarschijnlijk enorm veel lol mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de jaren 50 werd de beer als knuffel populair met name doordat deze beren 'teddy' werden genoemd. De naam van de president Ted Roosevelt (Theodoor ). Een populaire Amerikaanse president ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kinderen hebben altijd al "iets"gekregen om vast te houden.lappenpoppen zijn van alle tijden.een zakdoek met een knoop er in vormde al zo'n "pop" en ook een lapje stof waarvan een punt in alcoholische vloeistof was gedoopt was een favoriet sabbel/knuffel ding.