De babyslaapzak wordt vertrouwd voor het kindje. Hij weet dat het tijd is om te slapen is als de zak wordt aangedaan. Op visite of op reis heeft je kindje ook steeds het vertrouwde 'thuisgevoel' door zijn eigen slaapzak.

Anders dan bij dekens en lakens kan een babyslaapzak nooit afgetrapt worden en er per ongeluk afvallen waardoor je kindje het erg koud kan krijgen.

Maar het grootste voordeel van een babyslaapzak is dat je kind er niet in kan kruipen. Dit verkleint het risico op verstikking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt heel warm weer is, is een slaapzak inderdaad niet nodig. Een lakentje is dan voldoende. Dan kan het ook geen kwaad dat je kindje zich 's nachts bloot woelt.

Andere antwoorden (4)

Een klein kind beweegt en woelt veel in bed. In een slaapzakje zorg je ervoor dat je kind altijd lekker warm blijft. Als je alleen een dekentje zou gebruiken, ligt je kind binnen no-time onafgedekt in bed.
12 jaar geleden
Een slaapzak zorgt er enerzijds voor dat het geen kwaad kan als ze zich helemaal "bloot" trappelen want die slaapzak houdt hun lichaamswarmte goed bij en anderzijds beperkt het hun "trappel vrijheid" zodat ze zichzelf niet wakker houden of maken door voortdurend te liggen trappelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slaapzak zorgt ervoor dat een kindje het niet koud krijgt als hij s`nachts de dekentjes van zich af trapt.
Een nadeel is dat het ook te warm kan zijn. Je kindje kan niet zelf die zak weer uitrekken. Er zijn mensen die erbij zweren en mensen die het onhandige dingen vinden.
Je hebt hele dunne voor de zomer en dikke voor de winter. Met of zonder mouwen of afritsbare mouwen.
Mijn zoontje kreeg als snel door hoe ze open moesten dus deed ik ze andersom aan (rits op de rug). Hij had het snel te warm dus ik ben ermee gestopt en deed hem gewoon een pyama broekje en hesje aan. Als het heel koud was ook sokken. Maar als de verwarming aan staat valt het wel een beetje mee. Dan is een dekentje genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen kunnen minder goed bewegen in een slaapzakje. Dat is veiliger. Ze kunnen bijv. minder snel omrollen (als ze heel klein zijn) en kruipen het bed niet uit (als ze groter zijn).