Wat zijn de belangrijkste milieueisen waaraan je moet denken bij het ontwerpen van ''iets''?

bijvoorbeeld milieuseisen qua materiaal en of milieueisen bij productie. Het iets is niet belangrijk omdat ik alleen de belangrijkste algemene milieu eisen waaraan een ontwerp moet voldoen wil weten. alvast hartelijk dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
2.8K

Het beste antwoord

Wat zo ineens bij me opkomt:

Energie verbruik tijdens fabricage (incl. benodigd voor delving, verwerking en transport van grondstoffen)
Energie verbruik tijdens gebruik..indien van toepassing zoals bij elektrische apparaten, of brandstof verbruik indie voorzien van verbrandingsmotor (heggescharen, maaitractoren etc.)
Grondstoffen verbruik/ recyclebaarheid na gebruik.
Energie benodigd voor verwerking van het product aan het eind van de levensduur tot schone reststoffen incl transport naar de afval verwerker toe.
Indien van toepassing: in mindering de energie opbrengst indien het product via de afval verwerking stroom opwekt (zoals de afvalverwerker twence bv doet.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

vervoer van grondstoffen/eindproduct.
Gebruik van het product