Zolang de persoon aan de Nederlandse wet voldoet.
U heeft een bromfietsrijbewijs nodig om op een bromfiets, scooter, speed-pedelec, snorfiets of brommobiel te mogen rijden. Heeft u een autorijbewijs (rijbewijs B) of motorrijbewijs (rijbewijs A)? Dan krijgt u het bromfietsrijbewijs (rijbewijs AM) automatisch bijgeschreven op uw rijbewijs.
ronron1212
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
In feite is onduidelijk, want er is hier sprake van een merkwaardige inconsistentie in de Europese regelgeving. Ronron1212 citeert keurig de NL wet: Je hebt een rijbewijs AM nodig in Nederland. Het lastige is, dat BE het hele AM rijbewijs niet kent (of iig onder andere voorwaarden) en dat 16 jarigen zonder rijbewijs op een brommer etc mogen rondrijden. En volgens EU regels mogen mensen uit land A in land B rijden met hun rijbewijs uit land A, ook al zijn de exacte regels verschillend. Het lijkt er dus op, dat Belgen zonder rijbewijs AM in Nederland mogen rondrijden - ze kunnen immers geen rijbewijs AM halen in BE, want dat bestaat niet.
tinus1969
een jaar geleden
Zie bv
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/bromfietsen-snorfietsen/vraag/686643/nederlander-scooterrijden-belgie-rijbewijs/
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/680236/rijden-a-klasse-scooter-belgie/