Mag men in nederland een hitler snor dragen ?

Ik weet dat je in nederland niet aanleiding mag geven .
Een vlag met hakenkruis mag men niet zo hangen dat iedereen het zien kan.
Maar een hitler snor kan iedereen ook zien als je buiten loopt of naar je werk moet.
Ik heb geen snor maar ik vroeg het mij af of dat mocht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
14.9K

Het beste antwoord

Het mag wel alleen uit een beetje respect naar mensen die de oorlog hebben meegemaakt doe je dat gewoon niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

jazeker. maar je moet er geen armband met een hakenkruis bij gaan dragen. dat mag weer niet,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag. Als je het niet erg vindt om voor gek te lopen, dan moet je dat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag, je krijgt echter de hele dag opmerkingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag

de leider van de NVU

constant Kusters loopt al jaren met zo'n snor

niemand zegt er wat van op tv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder zijn lol en dit mag, maar of je het ook wilt is een tweede.
De reacties zullen niet altijd even aardig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jahoor dat mag.hitler was niet de enigste die zo'n snor had vroeger.denk maar aan laurel&hardey.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus wie zegt dat je hitler nadoet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel meer mensen die een smal snorretje dragen. Charlie Chaplin was helemaal niet zo blij dat Hitler wegliep met 'zijn' handelsmerk (en dat blijkt heel duidelijk uit de wel heel politiek getinte, maar ook briljant grappige film "The Great Dictator")

Er zijn in Nederland mensen die ook nu nog met een dergelijk snorretje over straat durven, soms zelfs als statement, maar daar maak je het jezelf niet makkelijk mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk mag dat. Maar als zo iemand zelf die link al legt is mijn enige antwoord.. Sommige dingen doe je gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het risico van de hele dag na gekeken wilt worden er op toe neemt mag dat ja
mar ik vrees dat je uiteindelijk meer dan je snor kwijt zult raken.
14 jaar geleden
Ja, waarom zou het niet mogen. Je moet dan wel de gevolgen ondergaan die je naar je toe krijgt geslingerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat mag. Je mag ook rondlopen in broeken met opzettelijk aangebrachte scheuren, piercings, paars haar, tatouages en wat al niet meer, al dan niet in combinatie. Dat kan allemaal in 2022.
Computoon
een jaar geleden