Wat moet erop mijn envelop naar Zweden?

Ik wil een brief sturen naar Zweden maar wat is de indeling van het adres en hoe zit het met je eigen adres erop zetten?

Toegevoegd na 3 minuten:
En moet er ook een zegel op met "by air mail" ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (1)

De indeling van het adres is hetzelfde als in Nederland.
Regel 1: naam
Regel 2: straat en huisnummer
Regel 3: Postcode en plaats
Regel 4: Land

De postcode heeft wel een ander formaat dan in Nederland, die kun je gewoon letterlijk overnemen. Een afzender (Avsändare) kun je linksboven of midden bovenaan op de achterkant van de envelop vermelden, net als in Nederland.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een aparte airmail zegel wordt eigenlijk niet meer gebruikt; op een internationale postzegel staat standaard "airmail" vermeld.