Wat is de juiste manier om een kaart in een enveloppe te doen?

Met de voorkant (afbeelding) naar de sluiting of andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
53K

Het beste antwoord

Bij brieven is daar ook een etiquette voor. Altijd met de aanhefzijde naar de achterkant van de enveloppe. Dus ik neem aan, dat voor kaarten hetzelfde geldt, dus met de geïllustreerde kant naar de achterzijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit het beste antwoord. Wie nog iets afweet van etiquette zal me beamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig met fraleen eens! Bedankt, moolkeesje!

Andere antwoorden (8)

Ik ga altijd met de afbeelding niet naar de sluiting. Mocht de envelop niet goed dichtgeplakt worden, waardoor de plakstrip half op de kaart belandt, dan beschadig je de voorkant van de kaart.
Idem als de sluiting niet goed dichtzit en de envelop wordt vuil, dan is de voorkant van de kaart ook minder mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
alleen kaarten met relief kun je het beste als het kan binnenste buiten in een envelop doen.
Met de afbeelding naar de zijde waarop het adres geschreven staat zou ik zeggen. De voorzijde van de kaart aan de voorzijde van de envelop.
Als je hem ontvangt kijk je naar de voorzijde. Dan draai je hem om zodat je de envelop open kan doen en dan weer terug om de kaart er uit te pakken. Volstrekt arbitrair natuurlijk maar zo zou ik het doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afbeelding naar de achterkant, dus aan de kant van de sluiting. Dit, omdat men de envelop langs die kant opent en dan meteen de voorkant van je kaart kan zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk andersom dat je meteen de kaart zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
officieel met de afbeelding naar de kan waar hij open gemaakt word, maar wegens beschadiging word het heel vaak anders om gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval met de opening van een dubbele kaart naar boven, zodat, wanneer mensen een briefopener gebruiken, ze de kaart niet in 2 snijden. En ik doe zelf altijd de afbeelding aan de achterkant, zodat je die het eerst ziet als je de envelop openmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leukste vind ik dan ook om het geïllustreerde deel aan de kant van de sluiting te doen, zo moet het officieel ook. Omdat je dan meteen de voorkant kan zien, en hem niet eerst omdraait, of eerst het bericht wat er in staat gaat lezen, je ziet, je wordt gedwongen om eerst de voorkant te bekijken.

Sommige mensen doen het echter zo:
De voorkant maakt vaak meteen een goede 'eerste indruk'.

Daarom is het belangrijk de voorkant zo goed mogelijk te beschermen, de voorkant aan de andere kant van de sluiting doen om enige vorm van schade te voorkomen:

- de plakrand kan verkeerd terecht komen
- Hij kan deels openscheuren tijdens het vervoeren, als je dan meteen de voorkant ziet verpest dat het een beetje.
- Als die niet dicht geplakt is, kan er een beetje vuil doorheen komen, met wat geluk komt dat dan op de voorkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar buiten!