Kan de staat KLM terug kopen van Air-France?

Kan de staat (die gek is geweest om KLM te verkopen) KLM terug kopen van Air-France?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ieder bedrijf dat aandelen heeft is over te nemen.
Zo ook KLM.
Mocht de overheid diep in de buidel tasten om alle aandelen op te kopen moet dat wel lukken, alleen zijn aandelen verdeeld onder verschillende mensen.

Maar waarom zou de staat dit willen. Nu is het een commercieel bedrijf dat goed loop (natuurlijk heeft ieder bedrijf ups en downs), en de overheid heeft nu veel minder werk om handen.
De overheid heeft natuurlijk wel wat te zeggen als het gaat om uitbreiding ed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je genoeg wilt betalen is alles te koop, ook voor de staat.
12 jaar geleden
Ze kunnen gewoon een deel van de aandelen terug kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of de staat gek is geweest of niet om klm te verkopen dat weet ik niet. als ze het echter terug zouden willen hebben moeten ze met air-france/klm in onderhandeling om de aandelen over te nemen.
toen ze verkochten kregen ze geld. als ze weer willen kopen moeten ze betalen.
de prijs blijft een kwestie van onderhandelen.